V Číně vyhrál bez problému Hamilton před Rosbergem a Vettelem

Velká cena Číny měla poklidný průběh. Zvítězil Hamilton, na stupních vítězů ho doplnili Rosberg a Vettel.

23 Zveřejněno 12. 04 2015 — Filip Fikejz

Velká cena Číny měla poklidný průběh. Zvítězil Hamilton, na stupních vítězů ho doplnili Rosberg a Vettel.

Start Velké ceny Číny v Šanghaji proběhl bez komplikací. Hamilton i Rosberg udrželi své pozice, stejně jako třetí Vettel. Za ně se nakrátko vnějškem prosadil Bottas, ale brzy ho předjel Räikkönen. Massa na začátku ztratil, ale brzy se vrátil zpět před týmového kolegu. Následovali Grosjean, Nasr, Ericsson a Maldonado. Naopak Ricciardo se po nepodařeném startu propadl až na šestnácté místo. Na začátku druhého kola Sainz ztratil přilnavost a na chvíli opustil trať.

Hamilton dál vedl o sekundu před Rosbergem, Vettel ztrácel další tři. Ricciardo se mezitím propracovával závodním polem a pohyboval se už na čtrnáctém místě. Paradoxně se trochu zdržel za týmovým kolegou Kvjatem, přestože Rus byl upozorněn, že Australan jede jinou strategii.

V desátém kole Hülkenberg za šestou zatáčkou odstavil vůz vedle tratě, zradila ho převodovka. Vzápětí Nasr jako první zamířil do boxů. Brzy na něj navázali Maldonado, Pérez a Grosjean. Venezuelan se po zastávkách dostal před týmového kolegu.

Ve čtrnáctém kole se v boxech objevili Vettel a Massa, o kolo později i vedoucí závodu Hamilton a Bottas. Vettel mezitím zajížděl rychlá kola, ale Mercedes povolal do boxů i Rosberga, který se vrátil na trať těsně před Němcem. V boxech byl mezitím i Räikkönen.

V šestnáctém kole odstoupil s kouřícím vozem Kvjat, stejně jako předtím Hülkenberg odstavil vůz za šestou zatáčkou. V té době vedl Hamilton o dvě sekundy před Rosbergem, další dvě sekundy ztrácel Vettel, do deseti sekund za vedoucího jezdce se vešel ještě Räikkönen. S výraznějším odstupem následovali Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Nasr a Verstappen.

Jezdci McLarenu kroužili až daleko za body, ale i oni naplno závodili. V osmnáctém kole se Button dostal před Alonsa. Předjíždělo se i v první desítce. Verstappen se prosadil před Nasra na devátou příčku. Räikkönen v této fázi závodu stahoval na vedoucího Hamiltona až čtyři desetiny sekundy na kolo, ale Angličan byl upozorněn týmem a znovu zrychlil.

Ricciardo ve snaze dostat se na bodovaná místa zaútočil ve čtrnácté zatáčce na Ericssona, ale byl příliš široký a opustil trať. Do dalšího souboje se znovu dostali ve 27. kole, několik zatáček to vypadalo lépe pro Australana, ale Švéd svou pozici opět udržel. Až v 29. kole se Ricciardo před Ericssona konečně dostal.

Mezitím Sainze zlobila převodovka, ale podařilo se mu vůz „restartovat“ a znovu se dostat do tempa. V pořadí se ovšem propadl až před obě marussie.

V 31. kole Vettel podruhé navštívil své mechaniky, o kolo později ho následoval i Rosberg a znovu vyjel na trať těsně před Vettelem. Hamilton mezitím na čele zajel nejrychlejší kolo. V depu se objevil ve 34. kole a bez problémů se udržel před Rosbergem i Vettelem.

Ve stejné době se do boxů snažil zajet i Maldonado, ale v boxové uličce probrzdil a musel být maršály zatlačen zpět na trať, aby se dostal do boxové uličky. Naopak Räikkönen absolvoval zastávku bez potíží.

Po druhých zastávkách vedl Hamilton před Rosbergem, Vettelem, Räikkönenem, Massou, Bottasem, Grosjeanem, Pérezem, Verstappenem a Nasrem. Vynikající jízdu předváděl Sainz, ale kvůli krátkodobému výpadku převodovky se pohyboval daleko za body.

Pérez, který plánoval ještě třetí zastávku, s odcházejícími pneumatikami postupně klesl za Verstappena i Nasra. Maldonado znovu předvedl hodiny. Räikkönen se výrazně přiblížil Vettelovi, ale pak ho zdržel Alonso jedoucí o kolo zpět. Ricciardo znovu předvedl hezký souboj s Ericssonem a ve 44. kole ho předjel.

O pěkný souboj se postarali Maldonado s Buttonem. Po několika výměnách v pořadí se Angličan snažil Venezuelana předjet v nájezdu do první zatáčky, ale nakonec do něho zezadu narazil a před oba se dostal Alonso. Maldonado zajel s poškozeným vozem do garáže a ze závodu musel odstoupit.

Nejblíže k sobě v závěru měly maranellské monoposty, které dělilo 1,5 sekundy a zdálo se, že Räikkönen by mohl na Vettela ještě zaútočit. K souboji dvou mistrů světa z jednoho týmu nakonec nedošlo. Ve 54. kole odstoupil Verstappen, zřejmě s poruchou motoru. Nizozemec vůz odstavil na cílové rovince, proto na trať vyjel safety car. Vůz se ale nepodařilo včas odklidit a pořadí závodu se už v závěru nemohlo změnit.

Vítězství tak v poklidu získal Hamilton, který si kromě druhé výhry v sezoně připsal i nejrychlejší kolo závodu, před Rosbergem a Vettelem. Räikkönen se tak znovu nevešel na stupně vítězů. Williamsy s Massou a Bottasem do bitvy o stupně vítězů nepromluvily. Sedmý Grosjean bodoval poprvé od loňské Velké ceny Monaka. Body si připsali i Nasr, Ricciardo a Ericsson.

V šampionátu vede Hamilton s 68 body před Vettelem (55), Rosbergem (51), Massou (30), Räikkönenem (24) a Bottasem (18). V Poháru konstruktérů vede s přehledem Mercedes, který získal už 119 bodů, následují Ferrari (79), Williams (48), Sauber (19) a Red Bull (13).

Příští závod se jede už za týden jako Velká cena Bahrajnu.

GP Číny 2015 - závod

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1:39:42.008 h 1
2 Nico Rosberg Mercedes 56 +0.714 2
3 Sebastian Vettel Ferrari 56 +2.988 3
4 Kimi Räikkönen Ferrari 56 +3.835 6
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 56 +8.544 4
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 56 +9.885 5
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 56 +19.008 8
8 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 56 +22.625 9
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 +32.117 7
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 55 +1 kolo 10
11 Sergio Pérez Force India/Mercedes 55 +1 kolo 15
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 55 +1 kolo 18
13 Jenson Button* McLaren/Honda 55 +1 kolo 17
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 55 +1 kolo 14
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 54 +2 kola 19
16 Roberto Merhi** Marussia/Ferrari 54 +2 kola 20
17 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 52 +4 kola 13
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 49 Odstoupil 11
- Daniil Kvjat Red Bull/Renault 15 Odstoupil 12
- Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 9 Odstoupil 16

* Jezdec byl penalizován ztrátou jedné pozice a klesl na 14. místo
** Jezdec byl penalizován přičtením 5 sekund.

Diskuse k článku

Napsat komentář