V Číně vyhrál bez problému Hamilton před Rosbergem a Vettelem
Velká cena Číny měla poklidný průběh. Zvítězil Hamilton, na stupních vítězů ho doplnili Rosberg a Vettel.
Velká cena Číny měla poklidný průběh. Zvítězil Hamilton, na stupních vítězů ho doplnili Rosberg a Vettel.
Start Velké ceny Číny v Šanghaji proběhl bez komplikací. Hamilton i Rosberg udrželi své pozice, stejně jako třetí Vettel. Za ně se nakrátko vnějškem prosadil Bottas, ale brzy ho předjel Räikkönen. Massa na začátku ztratil, ale brzy se vrátil zpět před týmového kolegu. Následovali Grosjean, Nasr, Ericsson a Maldonado. Naopak Ricciardo se po nepodařeném startu propadl až na šestnácté místo. Na začátku druhého kola Sainz ztratil přilnavost a na chvíli opustil trať.
Hamilton dál vedl o sekundu před Rosbergem, Vettel ztrácel další tři. Ricciardo se mezitím propracovával závodním polem a pohyboval se už na čtrnáctém místě. Paradoxně se trochu zdržel za týmovým kolegou Kvjatem, přestože Rus byl upozorněn, že Australan jede jinou strategii.
V desátém kole Hülkenberg za šestou zatáčkou odstavil vůz vedle tratě, zradila ho převodovka. Vzápětí Nasr jako první zamířil do boxů. Brzy na něj navázali Maldonado, Pérez a Grosjean. Venezuelan se po zastávkách dostal před týmového kolegu.
Ve čtrnáctém kole se v boxech objevili Vettel a Massa, o kolo později i vedoucí závodu Hamilton a Bottas. Vettel mezitím zajížděl rychlá kola, ale Mercedes povolal do boxů i Rosberga, který se vrátil na trať těsně před Němcem. V boxech byl mezitím i Räikkönen.
V šestnáctém kole odstoupil s kouřícím vozem Kvjat, stejně jako předtím Hülkenberg odstavil vůz za šestou zatáčkou. V té době vedl Hamilton o dvě sekundy před Rosbergem, další dvě sekundy ztrácel Vettel, do deseti sekund za vedoucího jezdce se vešel ještě Räikkönen. S výraznějším odstupem následovali Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Nasr a Verstappen.
Jezdci McLarenu kroužili až daleko za body, ale i oni naplno závodili. V osmnáctém kole se Button dostal před Alonsa. Předjíždělo se i v první desítce. Verstappen se prosadil před Nasra na devátou příčku. Räikkönen v této fázi závodu stahoval na vedoucího Hamiltona až čtyři desetiny sekundy na kolo, ale Angličan byl upozorněn týmem a znovu zrychlil.
Ricciardo ve snaze dostat se na bodovaná místa zaútočil ve čtrnácté zatáčce na Ericssona, ale byl příliš široký a opustil trať. Do dalšího souboje se znovu dostali ve 27. kole, několik zatáček to vypadalo lépe pro Australana, ale Švéd svou pozici opět udržel. Až v 29. kole se Ricciardo před Ericssona konečně dostal.
Mezitím Sainze zlobila převodovka, ale podařilo se mu vůz „restartovat“ a znovu se dostat do tempa. V pořadí se ovšem propadl až před obě marussie.
V 31. kole Vettel podruhé navštívil své mechaniky, o kolo později ho následoval i Rosberg a znovu vyjel na trať těsně před Vettelem. Hamilton mezitím na čele zajel nejrychlejší kolo. V depu se objevil ve 34. kole a bez problémů se udržel před Rosbergem i Vettelem.
Ve stejné době se do boxů snažil zajet i Maldonado, ale v boxové uličce probrzdil a musel být maršály zatlačen zpět na trať, aby se dostal do boxové uličky. Naopak Räikkönen absolvoval zastávku bez potíží.
Po druhých zastávkách vedl Hamilton před Rosbergem, Vettelem, Räikkönenem, Massou, Bottasem, Grosjeanem, Pérezem, Verstappenem a Nasrem. Vynikající jízdu předváděl Sainz, ale kvůli krátkodobému výpadku převodovky se pohyboval daleko za body.
Pérez, který plánoval ještě třetí zastávku, s odcházejícími pneumatikami postupně klesl za Verstappena i Nasra. Maldonado znovu předvedl hodiny. Räikkönen se výrazně přiblížil Vettelovi, ale pak ho zdržel Alonso jedoucí o kolo zpět. Ricciardo znovu předvedl hezký souboj s Ericssonem a ve 44. kole ho předjel.
O pěkný souboj se postarali Maldonado s Buttonem. Po několika výměnách v pořadí se Angličan snažil Venezuelana předjet v nájezdu do první zatáčky, ale nakonec do něho zezadu narazil a před oba se dostal Alonso. Maldonado zajel s poškozeným vozem do garáže a ze závodu musel odstoupit.
Nejblíže k sobě v závěru měly maranellské monoposty, které dělilo 1,5 sekundy a zdálo se, že Räikkönen by mohl na Vettela ještě zaútočit. K souboji dvou mistrů světa z jednoho týmu nakonec nedošlo. Ve 54. kole odstoupil Verstappen, zřejmě s poruchou motoru. Nizozemec vůz odstavil na cílové rovince, proto na trať vyjel safety car. Vůz se ale nepodařilo včas odklidit a pořadí závodu se už v závěru nemohlo změnit.
Vítězství tak v poklidu získal Hamilton, který si kromě druhé výhry v sezoně připsal i nejrychlejší kolo závodu, před Rosbergem a Vettelem. Räikkönen se tak znovu nevešel na stupně vítězů. Williamsy s Massou a Bottasem do bitvy o stupně vítězů nepromluvily. Sedmý Grosjean bodoval poprvé od loňské Velké ceny Monaka. Body si připsali i Nasr, Ricciardo a Ericsson.
V šampionátu vede Hamilton s 68 body před Vettelem (55), Rosbergem (51), Massou (30), Räikkönenem (24) a Bottasem (18). V Poháru konstruktérů vede s přehledem Mercedes, který získal už 119 bodů, následují Ferrari (79), Williams (48), Sauber (19) a Red Bull (13).
Příští závod se jede už za týden jako Velká cena Bahrajnu.
GP Číny 2015 - závod
P. | Jezdec | Tým | Kola | Čas/ztráta | Start |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | 1:39:42.008 h | 1 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | +0.714 | 2 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | +2.988 | 3 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 56 | +3.835 | 6 |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 56 | +8.544 | 4 |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 56 | +9.885 | 5 |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 56 | +19.008 | 8 |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 56 | +22.625 | 9 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 56 | +32.117 | 7 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 55 | +1 kolo | 10 |
11 | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 55 | +1 kolo | 15 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 55 | +1 kolo | 18 |
13 | Jenson Button* | McLaren/Honda | 55 | +1 kolo | 17 |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 55 | +1 kolo | 14 |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 54 | +2 kola | 19 |
16 | Roberto Merhi** | Marussia/Ferrari | 54 | +2 kola | 20 |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 52 | +4 kola | 13 |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 49 | Odstoupil | 11 |
- | Daniil Kvjat | Red Bull/Renault | 15 | Odstoupil | 12 |
- | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 9 | Odstoupil | 16 |
* Jezdec byl penalizován ztrátou jedné pozice a klesl na 14. místo
** Jezdec byl penalizován přičtením 5 sekund.
otas: Letos k tomu zatím nemají důvod, ale v minulosti jich předvedli celou řadu, od poškození plomby na převodovce Massy, úmyslného zpomalování Barichella atd atd. Dělá to každý to nepopírám, ale nebudu jako ty který to u jednoho týmu odsuzuje a ü druhého mu to nevadí…
Před sezónou jsem řešil, jak to všechno sledovat a jsem rád, že jsem do ničeho neinvestoval. Za pár hodin po závodě, tréninku, kvalifikaci atd. to je na různých úložištích ke stažení. Takže no problem. V neděli v pět odpoledne jsem měl závod dokoukaný. A můžu si dělat opakované záběry, jak je libo, pohodička 😛
Těch kroků je celkem dost, zásadní mi přijde Lauda, kterej asi Hamiltona miluje a dává to okatě najevo. Dále pak třeba to, že Mercedes cíleně uvádí Nica nesmyslně pod tlak tím, že mu mele nesmysly do rádia. No a třeba double pit stop v Malajsii, ten mi taky nepřijde fér vůči Nicovi. Samozřejmě těch momentů je více, ale to asi všichni zainteresovaní ví a není třeba tady psát obsáhlé instrukce o neférovosti.
otíku, jak je vidět tak ty jsi taky někomu ne zcela nesedl a nějak neregistruju na tvou adresu že jsi zmrd, nebo hajzl….
Jestli ve Ferrari není upřednostňování jednoho pilota na úkor toho druhého přímo charakteristické, tak potom nevím pro koho. Že se tak neděje teď, je spíš výjimka která plyne z toho, že Fin posere každou kvaldu a není třeba zasahovat…
Možná by stálo za to, jaké konkrétní kroky Merglu tě vedou k tak stupidním příspěvkům…
Můžeš být konkrétní, prosím? To jako, že Sebastian je upřednostňován, nebo jak tomu mám rozumět? Zatím jsem si ničeho takového nevšiml. Díky předem za vysvětlení.
otas: Od fanouška Ferrari to sedí



A co mám psát, když je to pravda? Na ně nikdo nemá. Nemám taky rád třeba Red Bull, ale napsat o nich nic ve smyslu křiváků a hajzlů nemohu, protože jejich přístup k pilotům mi to nedovoluje.
Taky nemám rád několik týmů, ale nebudu psát že je tam plno hajzlů..
Další blbec, myslel jsem že ejkle kejlke stačí s jeho jasným názorem na mně, ačkoliv mě vůbec nezná…



🙄
Podle sebe soudím tebe že jo…
Nemám prostě Mercedes rád. A neměl jsem ho rád ani když nevyhrával. Je to stáj plná hajzlů, kromě Rosberga. Ten by se na ně měl vykáknout a jít jinam, tam kde je teď mu není přáno a nepasuje mi tam. Lauda, ten je ředitel všech hajzlů a miluje jen a pouze Hamiltona a dává to patřičně najevo, což není asi dobré pro rovnost pilotů ve stáji. Rosberg musí být psychicky velmi odolný, že vydržel až do teď, musí to být hroznej záhul. Jinak nějakej ej kej něco je mi naprosto volnej..
Jestli Hamilton nesnese konkurenci ve vlastním domě, tak by mě zajímalo kdo. Takovou konkurenci jakou si v týmech ŮSPĚŠNĚ prochází Hamilton celou kariéru (až na dvě sezony s Kovalainenem), si ze stávajících jezdců neprošel nikdo. Dokonce ani nikdy neměl tak pevně ošetřenou pozici týmové jedničky jako třeba Alonso, nebo Vettel.
JJ, jaksi to mohl dovolit? 😛 Jet jen dvě vteřiny před Bárbinou…však ona mu to vráti a třeba v Monaku zase neúmyslně špatně zaparkuje. Britney je v prdeli a teď, když je radiokomunikace omezená (stejně se furt ptá, byť zbytečně, kde, co a jak Hamilton dělá jinak)už odtud nevyleze. Pro zmrda každý zmrd.
Hamilton je namyšlený, s tím nelze než souhlasit. Někde jinde jsem taky napsal, že nesnese konkurenci ve vlastním domě 🙂
Ferrari se slušně posunulo, výsledek v Číně se dal čekat, ale i tak jsou na tom lépe něž minulý rok. Williams je už moc daleko. Střed pole se stará o show, a to je dobře. Renault naprosté fiasko, čekám zase nějaké výměny názorů přes média. McLaren marnej, měli by zabrat, rád bych je viděl soupeřit s Ferrari a Mercedesem. Jinak Rosbergově náladě se nedivím, Hamilton je namyšlenej a teď navíc dělá i naschvály a tváří se jako by nic. Zmrd je to, nic víc.
Faktem je, že Mercedes konkurenci nemá a není se co divit jestliže byl přizván k vytváření pravidel. (Ale celkem bych chtěl vidět co za auta vedeni formule dostalo od Mercedesu. Určitě by nepozvali Hondu, protože Bernie by přece nejezdil v Civicu.) Asi by měli s tím náskokem co Mercedes má něco udělat. Zatím jsou zavody nic moc a nebýt středu pole, tak nemá valný smysl zapínat televizi.
Pro Williams to musí být zklamání. Hlavně teda ta časová ztráta na Ferrari.
Mercedes – s přehledem. Ferrari – bez odlišné strategie stále bez šance. Renault – no comment. Seb – nejlepší ze zbytku světa. Raikkonen – skvělý start. Ricciardo – spousta chyb v soubojích. Button – školácká chyba v souboji, jinak sympatický výkon. Alonso – matný, nevýrazný.
Závodu celkově bych nedal víc jak 4/10
V čele závodu dle očekávání, trošku nuda, až překvapivě mohutná ztráta Williamsu na Ferrari a Renault hodně v kelu. Závodilo se ve středu pole, krásné souboje! Škoda SC, přišli jsme o duel VET / RAI. Může za to Renault 😈
Zas***y upc a jejich kvalitni signal na satelitu…. Zase z teho mam uplny hovno….
Máte někdo link na Sport 1 ?