GP Brazílie 2017

Štítky: GP Brazílie Zveřejněno 8. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP BRAZÍLIE 2017:

10. 11. 13:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
10. 11. 17:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 14:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 17:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
12. 11. 16:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
12. 11. 17:00 – GP BRAZÍLIE (Sport 2)

Ohlasy po závodě:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po trénincích:

Přehled využití pohonných jednotek – GP Brazílie

Pilot Tým (motor) Spalovací
motor
Turbo MGU-H MGU-K Úložiště
energie
Řídicí jednotka
Hamilton Mercedes 5 5 5 4 3 3
Bottas Mercedes 4 4 4 4 3 3
Ricciardo Red Bull (Renault) 6 6 8 3 4 4
Verstappen Red Bull (Renault) 6 5 6 3 4 4
Vettel Ferrari 5 5 5 4 4 4
Räikkönen Ferrari 4 4 4 4 4 4
Pérez Force India (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Ocon Force India (Mercedes) 4 4 4 4 3 3
Massa Williams (Mercedes) 4 4 4 4 3 2
Stroll Williams (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Alonso McLaren (Honda) 9 11 11 8 7 6
Vandoorne McLaren (Honda) 10 12 12 9 7 7
Hartley Toro Rosso (Renault) 7 6 9 3 5 5
Gasly Toro Rosso (Renault) 5 7 9 3 4 5
Grosjean Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Magnussen Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Hülkenberg Renault 5 5 6 4 4 4
Sainz Renault 5 6 6 3 4 4
Ericsson Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Wehrlein Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4

Penalizace pro GP Brazílie:

  • Pierre Gasly, 25 míst (2× nové MGU-H a turbo)
  • Daniel Ricciardo, 10 míst (nové MGU-H)
  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)
  • Lance Stroll, 5 míst (nová převodovka)

[oa_livecom_event id=’44’ ]

Historie GP Brazílie:

Málokterá neevropská závodní trať se může chlubit tak bohatou historií jako brazilský okruh v Sao Paulu. Výstavba zdejšího závodiště se datuje do třicátých let minulého století, přičemž původním plánem bylo na tomto místě postavit jen další obytnou čtvrť. V důsledku špatného podkladu však muselo být od toho záměru opuštěno.

S úspěchy Emersona Fittipaldiho na začátku sedmdesátých let začala být v Brazílii královna motorsportu čím dál populárnější, načež se tato jihoamerická země v roce 1973 dočkala své i první Grand Prix. A dějištěm Velké ceny Brazílie se stal právě okruh Interlagos.

Domácím pilotům se zde v průběhu následujících let velmi dařilo. Kromě Fittipaldiho se v Sao Paulu dočkal svého premiérového a zároveň i jediného vítězství Carlos Pace. Když se pak Brazilec v březnu roku 1977 zabil při leteckém neštěstí, rozhodli se místní uctít jeho památku tak, že po něm tento okruh pojmenovali.

Autodromo José Carlos Pace se se svými 4 309 metry řadí mezi nejkratší tratě v kalendáři F1, a možná právě proto každoročně nabízí dech beroucí podívanou. K těm nejpamátnějším momentům bezesporu obě Sennova vítězství z ročníků 1991 a 1993 či velkolepá finále sezón 2008 a 2012.

Ze závodnického úhlu pohledu má Interlagos hned několik specifik. Trať je poměrně členitá, obsahuje náročné technické úseky a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček.

Celkově obsahuje patnáct zatáček, z nichž je deset levých a pět pravých. Nejvyšší rychlosti dosahují piloti na konci startovní a cílové rovinky, která se táhne do celkem ostrého stoupání. V nájezdu do první zatáčky pak musejí brzdit z 320 na 100 km/h, načež najedou do Sennových esíček. Zadní rovinka představuje ideální příležitost pro předjíždění, následný technický úsek pak dokáže potrestat byť sebemenší jezdcovo zaváhání.

Závod je vypsán na jednasedmdesát kol a každoročně jej doprovází bouřlivá atmosféra, za kterou by se nemusel stydět ani další brazilský skvost – stadión Maracana.

MAPA OKRUHU