GP Brazílie 2017
ČASOVÝ HARMONOGRAM A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP BRAZÍLIE 2017:
10. 11. 13:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
10. 11. 17:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 14:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 17:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
12. 11. 16:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
12. 11. 17:00 – GP BRAZÍLIE (Sport 2)
Ohlasy po závodě:
Ohlasy po kvalifikaci:
Ohlasy po trénincích:
Přehled využití pohonných jednotek – GP Brazílie
Pilot | Tým (motor) | Spalovací motor | Turbo | MGU-H | MGU-K | Úložiště energie | Řídicí jednotka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull (Renault) | 6 | 6 | 8 | 3 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull (Renault) | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pérez | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Ocon | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Stroll | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Alonso | McLaren (Honda) | 9 | 11 | 11 | 8 | 7 | 6 |
Vandoorne | McLaren (Honda) | 10 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 |
Hartley | Toro Rosso (Renault) | 7 | 6 | 9 | 3 | 5 | 5 |
Gasly | Toro Rosso (Renault) | 5 | 7 | 9 | 3 | 4 | 5 |
Grosjean | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Magnussen | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wehrlein | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Penalizace pro GP Brazílie:
- Pierre Gasly, 25 míst (2× nové MGU-H a turbo)
- Daniel Ricciardo, 10 míst (nové MGU-H)
- Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)
- Lance Stroll, 5 míst (nová převodovka)
[oa_livecom_event id=’44’ ]
Historie GP Brazílie:
Málokterá neevropská závodní trať se může chlubit tak bohatou historií jako brazilský okruh v Sao Paulu. Výstavba zdejšího závodiště se datuje do třicátých let minulého století, přičemž původním plánem bylo na tomto místě postavit jen další obytnou čtvrť. V důsledku špatného podkladu však muselo být od toho záměru opuštěno.
S úspěchy Emersona Fittipaldiho na začátku sedmdesátých let začala být v Brazílii královna motorsportu čím dál populárnější, načež se tato jihoamerická země v roce 1973 dočkala své i první Grand Prix. A dějištěm Velké ceny Brazílie se stal právě okruh Interlagos.
Domácím pilotům se zde v průběhu následujících let velmi dařilo. Kromě Fittipaldiho se v Sao Paulu dočkal svého premiérového a zároveň i jediného vítězství Carlos Pace. Když se pak Brazilec v březnu roku 1977 zabil při leteckém neštěstí, rozhodli se místní uctít jeho památku tak, že po něm tento okruh pojmenovali.
Autodromo José Carlos Pace se se svými 4 309 metry řadí mezi nejkratší tratě v kalendáři F1, a možná právě proto každoročně nabízí dech beroucí podívanou. K těm nejpamátnějším momentům bezesporu obě Sennova vítězství z ročníků 1991 a 1993 či velkolepá finále sezón 2008 a 2012.
Ze závodnického úhlu pohledu má Interlagos hned několik specifik. Trať je poměrně členitá, obsahuje náročné technické úseky a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček.
Celkově obsahuje patnáct zatáček, z nichž je deset levých a pět pravých. Nejvyšší rychlosti dosahují piloti na konci startovní a cílové rovinky, která se táhne do celkem ostrého stoupání. V nájezdu do první zatáčky pak musejí brzdit z 320 na 100 km/h, načež najedou do Sennových esíček. Zadní rovinka představuje ideální příležitost pro předjíždění, následný technický úsek pak dokáže potrestat byť sebemenší jezdcovo zaváhání.
Závod je vypsán na jednasedmdesát kol a každoročně jej doprovází bouřlivá atmosféra, za kterou by se nemusel stydět ani další brazilský skvost – stadión Maracana.