GP Brazílie 2017

Štítky: GP Brazílie Zveřejněno 8. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP BRAZÍLIE 2017:

10. 11. 13:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
10. 11. 17:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 14:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 17:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
12. 11. 16:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
12. 11. 17:00 – GP BRAZÍLIE (Sport 2)

Ohlasy po závodě:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po trénincích:

Přehled využití pohonných jednotek – GP Brazílie

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes555433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)769355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP Brazílie:

  • Pierre Gasly, 25 míst (2× nové MGU-H a turbo)
  • Daniel Ricciardo, 10 míst (nové MGU-H)
  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)
  • Lance Stroll, 5 míst (nová převodovka)

[oa_livecom_event id=’44’ ]

Historie GP Brazílie:

Málokterá neevropská závodní trať se může chlubit tak bohatou historií jako brazilský okruh v Sao Paulu. Výstavba zdejšího závodiště se datuje do třicátých let minulého století, přičemž původním plánem bylo na tomto místě postavit jen další obytnou čtvrť. V důsledku špatného podkladu však muselo být od toho záměru opuštěno.

S úspěchy Emersona Fittipaldiho na začátku sedmdesátých let začala být v Brazílii královna motorsportu čím dál populárnější, načež se tato jihoamerická země v roce 1973 dočkala své i první Grand Prix. A dějištěm Velké ceny Brazílie se stal právě okruh Interlagos.

Domácím pilotům se zde v průběhu následujících let velmi dařilo. Kromě Fittipaldiho se v Sao Paulu dočkal svého premiérového a zároveň i jediného vítězství Carlos Pace. Když se pak Brazilec v březnu roku 1977 zabil při leteckém neštěstí, rozhodli se místní uctít jeho památku tak, že po něm tento okruh pojmenovali.

Autodromo José Carlos Pace se se svými 4 309 metry řadí mezi nejkratší tratě v kalendáři F1, a možná právě proto každoročně nabízí dech beroucí podívanou. K těm nejpamátnějším momentům bezesporu obě Sennova vítězství z ročníků 1991 a 1993 či velkolepá finále sezón 2008 a 2012.

Ze závodnického úhlu pohledu má Interlagos hned několik specifik. Trať je poměrně členitá, obsahuje náročné technické úseky a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček.

Celkově obsahuje patnáct zatáček, z nichž je deset levých a pět pravých. Nejvyšší rychlosti dosahují piloti na konci startovní a cílové rovinky, která se táhne do celkem ostrého stoupání. V nájezdu do první zatáčky pak musejí brzdit z 320 na 100 km/h, načež najedou do Sennových esíček. Zadní rovinka představuje ideální příležitost pro předjíždění, následný technický úsek pak dokáže potrestat byť sebemenší jezdcovo zaváhání.

Závod je vypsán na jednasedmdesát kol a každoročně jej doprovází bouřlivá atmosféra, za kterou by se nemusel stydět ani další brazilský skvost – stadión Maracana.

MAPA OKRUHU