GP Austrálie 2017
Časový harmonogram a program vysílání GP AUSTRÁLIE 2017:
24. 3. 02:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
24. 3. 06:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
25. 3. 04:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
25. 3. 07:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
26. 3. 06:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
26. 3. 07:00 – GP AUSTRÁLIE (Sport 2)
https://vimeo.com/160083287
Historie GP Austrálie:
Za možnost pořádání závodů formule 1 vděčí Melbourne, a potažmo celý stát Victoria svému bývalému premiérovi Jeffu Kennettovi, jenž tuto funkci vykonával v letech 1992 – 1999. Kennett již od počátku nástupu na premiérské křeslo usiloval o zlepšení vnímání Melbourne ve světě, a vytyčeného cíle chtěl mimo jiné dosáhnout i tím, že do města přiláká královnu motosportu.
Ta sice v té době pořádala své závody na australském kontinentu v Adelaide, odtud se nicméně po úspěšném jednání na konci roku 1995 přestěhovala do hlavního města Victorie, které představuje její domov dodnes.
Závodní trať byla zasazena do malebného okolí Albert Parku, kde se nachází také stejnojmenné jezero, přičemž z jedné části se jedná o permanentní okruh, z té druhé pak o městské silnice. Trať samotná čítá šestnáct zatáček (10 pravých, 6 levých) a měří 5 303 metrů. Velká cena se zde jezdí na osmapadesát kol, což znamená celkovou délku závodu 307, 574 kilometrů.
Statistiky, zajímavosti, předpovědi – co musíte vědět před GP Austrálie
Oproti většině jiných městských tratí nabízí ta v Albert Parku relativně hodně míst k předjíždění. Nacházejí se především v nájezdech do zatáček 1, 3, 6, 11 a 13. A pokud by to snad jezdcům F1 nestačilo, mají zde k dispozici rovněž dvě DRS zóny. Ty jsou situované na rovinkách v prostoru startu a cíle a mezi druhou a třetí zatáčkou.
Vzhledem ke své charakteristice platí, že klíčovým faktorem k úspěchu na zdejší trati je dobrá trakce, která je potřeba zejména na výjezdu z pomalých zatáček. Jistou míru rizika pak představují okolní stromy, jichž je podél okruhu nespočet, a to hned ze dvou důvodů. Ty nejen že na trať vrhají v pozdním odpoledním slunci nepříjemné stíny, zároveň také hrozí, že spadané listí zablokuje chladiče motorů, v důsledku čehož by mohlo snadno dojít k přehřátí, či dokonce k poruše.
Z pohledu brzd je nejnáročnější zatáčka číslo jedna, neboť zde jezdci zpomalují ze třístovky až na hranici 160 km/h. Na brzdový pedál musí v tomto místě zatlačit silou téměř 130 kilogramů, přičemž zároveň podstupují přetížení o velikosti 4,5 g.