GP Abú Dhabi 2017

Štítky: GP Abú Dhabi Zveřejněno 23. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP ABÚ DHABI 2017:

24. 11. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
24. 11. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
25. 11. 15:30 – 1. ZÁVOD F2 (Sport 1)
26. 11. 08:15 – 1. ZÁVOD GP3 (Sport 2, záznam)
26. 11. 09:15 – 2. ZÁVOD GP3 (Sport 2)
26. 11. 11:15 – 2. ZÁVOD F2 (Sport 2)
26. 11. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
26. 11. 14:00 – GP 
ABÚ DHABI (Sport 2)

Ohlasy po volných trénincích:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po závodě:

PŘEHLED VYUŽITÍ POHONNÝCH JEDNOTEK – GP ABÚ DHABI

Pilot Tým (motor) Spalovací
motor
Turbo MGU-H MGU-K Úložiště
energie
Řídicí jednotka
Hamilton Mercedes 5 5 5 4 3 3
Bottas Mercedes 4 4 4 4 3 3
Ricciardo Red Bull (Renault) 6 6 8 3 4 4
Verstappen Red Bull (Renault) 6 5 6 3 4 4
Vettel Ferrari 5 5 5 4 4 4
Räikkönen Ferrari 4 4 4 4 4 4
Pérez Force India (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Ocon Force India (Mercedes) 4 4 4 4 3 3
Massa Williams (Mercedes) 4 4 4 4 3 2
Stroll Williams (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Alonso McLaren (Honda) 9 11 11 8 7 6
Vandoorne McLaren (Honda) 10 12 12 9 7 7
Hartley Toro Rosso (Renault) 7 6 9 3 5 5
Gasly Toro Rosso (Renault) 5 7 9 3 4 5
Grosjean Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Magnussen Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Hülkenberg Renault 5 5 6 4 4 4
Sainz Renault 5 6 6 3 4 4
Ericsson Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Wehrlein Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4

Penalizace pro GP Abú Dhabi:

  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)

[oa_livecom_event id=’45’ ]

Historie GP Abú Dhabi:

Okruh Yas Marina, jenž se nachází v emirátu Abú Dhabi, patří mezi opravdové architektonické skvosty jednadvacátého století. Stavba zbrusu nového areálu stála závratných 900 miliónů eur a kromě závodní dráhy obsahuje rovněž přístav či ikonický pětihvězdičkový hotel.

Základní kámen byl položen v květnu 2007 a již o dva roky později se zde konala historicky první velká cena. Ta byla svým způsobem unikátní, neboť se až do letošní sezony jednalo o jediný závod v kalendáři, který začínal za světla a končil za tmy. V roce 2014 však k Abú Dhabi v tomto ohledu přidal nedaleký Bahrajn.

Stejně jako zbytek nových okruhů z poslední doby je i tento dílem světoznámého architekta Hermanna Tilkeho. Ten do svého návrhu zakomponoval jednadvacet zatáček, z nichž je dvanáct levých a devět pravých.

Pavel Turek obrazem z padoku Abú Dhabi

Z hlediska nastavení vozu představuje pro inženýry velký oříšek, neboť obsahuje jak technické úseky vyžadující velký přítlak, tak i místa, na nichž hraje nejdůležitější roli zejména vysoký výkon motoru a co nejmenší aerodynamický odpor. Dvě dlouhé rovinky mezi zatáčkami 7 – 8 a 9 – 11 nabízejí dobré možnosti k předjíždění, avšak ani ty kolikrát nestačí – své o tom ví například Fernando Alonso, kterému zde v památném finále v roce 2010 doslova proklouzl titul mezi prsty.

Za dvě nejzajímavější místa na trati by se pak bezesporu daly označit úsek mezi zatáčkami 18 – 19 a výjezd z boxové uličky. První je spektakulární tím, že v něm piloti projíždějí pod zmíněným hotelem, což v kombinaci s blikajícími LED diodami, jimiž je povrch budovy osázen, činí z tohoto místa během konání závodu velmi zajímavou barevnou podívanou.

Výjezd z pitlane byl vyprojektován tak, že při něm závodníci projíždějí skrze tunel a na závodní dráhu se vracejí na druhé straně těsně před vrcholem třetí zatáčky. I toto je ve světě královny motorsportu unikátní.

Pro piloty je okruh v Abú Dhabi o to náročnější, neboť se na něm jezdí proti zavedeným zvyklostem, tedy proti směru hodinových ručiček. Jedno kolo zde v konfiguraci pro závody formule 1 měří 5 554 metrů, přičemž během nedělního odpoledne jej závodníci musejí zvládnout hned pětapadesátkrát za sebou.

Rekordmanem a zároveň i nejúspěšnějším pilotem na trati Yas Marina je Sebastian Vettel. V roce 2009 tady během závodu zaznamenal čas 1:40,279, přičemž na stupni nejvyšším stanul hned třikrát (2009, 2010 a 2013).

Mapa okruhu