GLOSA: Co mohou mít společného představení nových vozů F1, brněnský veletrh a karlovarský festival

Změna majetkové struktury seriálu F1 se projevuje rychlými úpravami. Jsou kosmetické, ale mají silný dopad. V manažerské hantýrce se jim říká 'quick wins' - jednoduché změny, které udělají dojem. Což ale současně znamená, že hlavní a složité problémy na své rozřešení teprve čekají. Ale myšlenka uspořádat představení nových vozů F1 pro nadcházející sezonu jako jeden velký 'mega festival', tak ta je opravdu lákavá.

Štítky: FOM Prezentace Zveřejněno 29. 06 2017 — Tomáš Richtr

Pro zarytého fanouška F1 seriál vlastně žije celý rok, s výjimkou trýznivých několika srpnových týdnů (kdy je F1 v povinné hibernaci) a na přelomu roku. Ale jen několik týdnů po skončení sezony a s tím spojených dozvuků se vždy těšíme na prezentace nových aut pro nadcházející ročník. Když byly v období před rokem 2008 takříkajíc ‚prachy‘, prezentace nových aut byly někdy okázalým příkladem jejích bezhlavého utrácení. Na takové události se akreditovali novináři podobně jako na samotné velké ceny.

Dnes stačí buď pár digitálních obrázků a nebo vyvézt nové auto z garáže před prvním dnem oficiálních testů, například v Barceloně. I to je pochopitelné: lavinovitá moc sociálních sítí a internetu pak zařídí sama zadarmo to, za co se dříve utrácely skoro nehorázné sumy.

Proč ale neudělat z představení podoby nových formulí obrovitánský happening ve stylu hudebního festivalu a technologického veletrhu v jednom? Když to jen trochu přitáhnu za vlasy: měli byste něco proti nápadu v pavilonech brněnského Výstaviště uspořádat představení nových formulí a s tím spojených akcí, jako například simulátory, akademické promo, soutěže, koncerty… Já bych jel hned! A z toho všeho dělat reportáže do televizí, na weby a na sociální sítě.

F1 je samozřejmě větší než samotná Česká republika nebo Slovensko, ale něco na této bázi by se v Barceloně nebo třeba v Abú Dhabi dokázalo vymyslet, nebo ne? No jasně, v takovém případě by se to pro našince stalo dostupné podstatně hůře než návštěva Brna. Ceny letenek a brutálně drahé ubytování v Abú Dhabi jsou nechvalně známé. Rovnováhu mezi prestiží akce a náklady diváka na to se jí zúčastnit by samozřejmě diktovala míra zájmu a schopnosti vynaložit patřičné finance takového objemu lidí, že by to naplnilo ekonomicko-strategické cíle události.

Ale už jen ta představa: vyrazit po vzoru právě začínajícího Mezinárodní filmového festivalu Karlovy Vary – ať už jako kdysi pověstný ‚baťúžkář‘ nebo jako prominent mající na to bydlet v luxusním hotelu – na jeden velký festival nových formulí pro nadcházející sezonu. A tábory zájemců z obou konců škály ekonomických schopností, se vším mezi tím ve spojení s novináři a televizními štáby, by sdíleli stejnou vášeň. Jen film by vyměnila formule. A k tomu bychom se potkali na pivu, vínu nebo neperlivé vodě a dva nebo tři dny všichni společně žili stejnou párty!

Nabízíme zájezdy na velké ceny F1

Diskuse k článku

Napsat komentář