Giovinazzi a Russell o vzájemné havárii ve Spa

Jedním z největších dramat GP Belgie byla nepříjemná nehoda Antonia Giovinazziho a George Russella. Došlo k ní v 10. kole, kdy Giovinazzi chyboval na výjezdu ze zatáčky Les Fagnes a jeho uražené kolo pak poškodilo Russellův monopost. Giovinazzi přiznal svou chybu, Russell byl naopak rád za systém halo.

Štítky: Antonio Giovinazzi George Russell Zveřejněno 30. 08 2020 — Petr Čermák

Spa-Francorchamps je pro Antonia Giovinazziho asi prokleté. Vloni havaroval a odstoupil v posledním kole závodu, dnes nedokončil ani prvních 10 kol. Na výjezdu z rychlé zatáčky Les Fagnes vyjel mimo trať a tvrdě narazil do bariéry. Jeho alfa romeo se následně odrazila zpět na závodní trať.

Během nárazu se mu utrhlo zavěšení a levé zadní kolo se řítilo vstříc přijíždějícímu Georgi Russellovi. Ten se nárazu nestihl včas vyhnout, přední části monopostu trefil uvolněné kolo, které mu poškodilo zavěšení a ztráta kontroly pak vedla ke kolizi s bariérou. Oba jezdci vyvázli bez zranění.

Na trať okamžitě vyjel safety car, přičemž někteří jezdci žádali o pozastavení závodu kvůli obrovským karbonovým úlomkům. Traťoví maršálové si ale během chvilky s ostrými úlomky poradily, k vyvěšení červených vlajek tak nedošlo.

Antonio Giovinazzi novinářům přiznal, že udělal chybu. Na vůz tlačil, aby se udržel v jedné sekundě za Sebastianem Vettelem, ale výjezd ze zatáčky špatně odhadl.

„Dostal jsem se do přetáčivého smyku na výjezdu ze zatáčky,“ okomentoval situaci italský závodník. „Příliš jsem na to tlačil, chtěl jsem zůstat v DRS za Sebastianem (Vettelem). Jel jsem příliš na limitu, a když na to takhle tlačíte, sem tam můžete chybovat.“

George Russell dal najevo své zklamání, v kvalifikaci se totiž radoval z dalšího povedeného postupu do Q2. Dle svých slov neměl bývalý šampion formule 2 kam uhnout.

„Pokud bych zatočil doprava, trefil bych Antoniův vůz. Po zatočení doleva jsem ale tvrdě narazil do uvolněné pneumatiky,“ prozradil Russell. „Musím říct, že se se systémem halo cítím ve voze bezpečněji.“

Pět největších mýtů o elektromobilech, které automobilka Škoda vyvrací

„Když jsem viděl, jak se na mě řítí tahle obrovská pneumatika, měl jsem strach, abych pravdu řekl. Jsem rád, že na vozech máme systém halo. Jsem po nehodě v pořádku, samozřejmě jsem trošku frustrovaný, ale to k závodění patří.“

Antonio Giovinazzi se hned po závodě Russellovi omluvil, zároveň mu bylo líto svého týmu, který byl v závodním tempu rychlejší než tovární Ferrari. „Lituji toho, co se stalo. Musím se teď soustředit na závody v Itálii. Omluva patří i Russellovi, kterému jsem také zničil závod. Byla to opravdu nešťastná situace.“

V Německu se připravuje start nového ADAC Opel e-Rally Cup