Gasly poráží Tsunodu stejně tak, jako Gaslyho trápil Verstappen

Pierre Gasly letos v AlphaTauri pociťuje podobnou nadvládu nad svým týmovým kolegou, jakou měl Max Verstappen v první polovině sezony 2019. Tehdy byl Gasly tím, kdo byl poražen. Nyní je ale Francouz v AlphaTauri ten, který v týmu udává tempo.

Štítky: AlphaTauri Pierre Gasly Red Bull Yuki Tsunoda Zveřejněno 21. 10 2021 — Vašek Štěpánek

Po velmi působivém úvodu sezony, kdy Yuki Tsunoda zazářil v předsezonních testech a také hned v prvním závodě v Bahrajnu, se o japonském závodníkovi mluví spíše negativně. Na vině jsou velmi často štiplavé komentáře a nepříliš dobré výkony.

Nedávný víkend v Turecku aktuální trend mezi piloty AlphaTauri jen potvrdil. Gasly z Istanbulu odjel s osmi body, Tsunoda s nulou. Aby toho nebylo málo, vyšlo najevo, že nováček letošní sezony se potýká s nedostatkem sebedůvěry.

Přijde vám to podobné? Něco velmi podobného se totiž stalo už před dvěma lety v Red Bullu, kde nadějný Gasly zcela pohořel a Max Verstappen zase zažíval jednu ze svých z nejlepších sezon. Situace samozřejmě nejsou plně shodné, jsou si ale relativně podobné.

Cupra odhaluje fascinující elektrický “hot-hatch” na bázi ID.2

Tsunoda v kvalifikacích na Gaslyho ztrácí zhruba 0,570 % za suchých podmínek (Gasly na Verstappena v roce 2019 nestačil o 0,456 %) a bodový příděl pro Japonce nevypadá o moc lépe – Tsunoda má na kontě jen 24 % bodů, které vedle něj posbíral Gasly.

V jádru měli ale Tsunoda s Gaslym stejný problém, ani jeden z nich nedokázal se svým vozem zajet to, co dokázal jejich týmový kolega. Gasly pravidelně boduje, Tsunoda ne. Před dvěma lety získával Verstappen podia, Gasly byl zase rád za umístění v první desítce.

Francouzský závodník je ten typ pilota, který pro podávání skvělých výsledků potřebuje živé auto s živou zadní částí. Tsunoda zase po prvních závodech, kdy často havaroval a utrpělo tím i jeho sebevědomí, preferuje auto, které je vzadu ‚klidné‘ a stabilní.

Letos se v AlphaTauri jedná o mírnější verzi toho, čeho jsme byli svědky před dvěma lety v Red Bullu. Gaslymu na začátku roku 2019 sebevědomí rozhodně nechybělo, spíše naopak – v některých případech byl Francouz dokonce na brzdách lepší než týmový kolega Verstappen.

Mladý Nizozemec má ale úžasný dar, je schopen se přizpůsobit téměř každé specifické charakteristice daného vozu, proto dokázal s tak radikálním Red Bullem RB15 podávat dobré výsledky, Gaslymu to tehdy pro změnu zlomilo vaz.

Tsunoda zase sám uvedl, že v průběhu roku ztratil sebevědomí. Úplně mu nepomohly ani kolize v klíčových momentech jako byla kvalifikace v Imole nebo na okruhu Paul Ricard. Těžké havárie přišly také v trénincích v Monaku nebo v Maďarsku.

I když v poslední době Tsunoda na svém sebevědomí pracuje a pomalu se mu vrací, uvedl, že se vozu AlphaTauri AT02 zkrátka nedokáže přizpůsobit. Přesně toto zažíval i Pierre Gasly, když působil u rudých býků.

Japonec má ale oproti svému kolegovi výhodu, kterou on před dvěma lety neměl – více času, a to je opravdu velmi důležité. Gasly tehdy dostal na rozkoukání jen dvanáct závodů a poté byl poslán zpět na Toro Rosso (dnešní AlphaTauri).

Tsunoda dostal prostor pro letošní i příští sezonu, tedy dva roky! Letos už toho asi moc nestihne, ale na začátku příštího roku musí teprve jednadvacetiletý mladík opět zazářit, ale hlavně své výkony podávat konstantně, jinak by mohla příští sezona Yukiho poslední.