Gasly: Pneumatiky jsou opět hlavním problémem

Omezení zahřívání pneumatik se podepisuje na výkonech jednotlivých jezdců.

1 Štítky: Pierre Gasly Red Bull Zveřejněno 28. 03 2019 — Jiří Košta

Od letošní sezony se povinně snížilo zahřátí zadních pneumatik ze sta stupňů Celsia na osmdesát. Problémem jsou tak výjezdová kola z boxů pro všechny jezdce. Každý pilot se musí opravdu snažit, aby zahřál pneumatiky na provozní teplotu.

Už během zimních testů mělo hodně pilotů problém s pneumatikami. Jedním z nich byl v prvním závodě i Pierre Gasly, který měl sice nejměkčí sadu pneumatik, ale ani tak nemohl předjet Danilla Kvjata na tvrdší směsi

„Po výjezdu z boxů jsem začal brzdit a hned v první zatáčce jsem málem probrzdil. Poté jsem zkusil ve třetí zatáčce brzdit později, ale předek už se mi trochu zablokoval. Myslím si, že zahřátější pneumatiky by problém vyřešili a mohl bych ho předjet,“ řekl Gasly.

„Je to zcela jasné, cítím, že první dvě až tři zatáčky jsou nyní více riskantní. Všechno je to těžší, i přesto, že v Austrálii bylo teplo. Během chladnějších podmínek by to mohl být velký problém.“

Ovšem najdou se i výjimky, kterým to problém nedělá. Jedním z jezdců je Lewis Hamilton, ten nezaznamenal rozdíl při výjezdu z boxů.

„Výjezdové kolo nebylo problémem. Pneumatiky dokážou v tomto rozsahu docela dobře pracovat. Pravděpodobně teplotní rozsah pneumatik, který jsme používali v minulosti byl trochu vysoký,“ dodává Hamilton.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Gasly: Pneumatiky jsou opět hlavním problémem”

  1. zdenovaci napsal:

    Nechápu.Měli testování a teď brečí nad tím,že mu auto nedostatečně drží několik metrů po vyjetí z boxů?Je v nejlepší závodní sérii?Je.Měli by tam být nejlepší piloti,tak v tom případě nevím kde je problém.Když vím,že gumy je třeba zahřát,tak s nimi nejedu hned z kraje přes závit.

Napsat komentář