Gasly: Pneumatiky jsou opět hlavním problémem
Omezení zahřívání pneumatik se podepisuje na výkonech jednotlivých jezdců.
Od letošní sezony se povinně snížilo zahřátí zadních pneumatik ze sta stupňů Celsia na osmdesát. Problémem jsou tak výjezdová kola z boxů pro všechny jezdce. Každý pilot se musí opravdu snažit, aby zahřál pneumatiky na provozní teplotu.
Už během zimních testů mělo hodně pilotů problém s pneumatikami. Jedním z nich byl v prvním závodě i Pierre Gasly, který měl sice nejměkčí sadu pneumatik, ale ani tak nemohl předjet Danilla Kvjata na tvrdší směsi
„Po výjezdu z boxů jsem začal brzdit a hned v první zatáčce jsem málem probrzdil. Poté jsem zkusil ve třetí zatáčce brzdit později, ale předek už se mi trochu zablokoval. Myslím si, že zahřátější pneumatiky by problém vyřešili a mohl bych ho předjet,” řekl Gasly.
„Je to zcela jasné, cítím, že první dvě až tři zatáčky jsou nyní více riskantní. Všechno je to těžší, i přesto, že v Austrálii bylo teplo. Během chladnějších podmínek by to mohl být velký problém.”
Ovšem najdou se i výjimky, kterým to problém nedělá. Jedním z jezdců je Lewis Hamilton, ten nezaznamenal rozdíl při výjezdu z boxů.
„Výjezdové kolo nebylo problémem. Pneumatiky dokážou v tomto rozsahu docela dobře pracovat. Pravděpodobně teplotní rozsah pneumatik, který jsme používali v minulosti byl trochu vysoký,” dodává Hamilton.
Diskuse k článku