Frustrovaný Verstappen: Ředitelství závodu se na nás divá jak na amatéry

Max Verstappen tvrdí, že vedení formule 1 se příliš zdráhá zohlednit názory jezdců poté, co během kvalifikace na Velkou cenu Maďarska přišla další kontroverzní rozhodnutí ohledně traťových limitů. Ředitelství závodu jedná s piloty jak s "amatéry".

Štítky: Max Verstappen Pravidla Zveřejněno 30. 07 2022 — GPF1.cz

Pilot Red Bullu Max Verstappen byl jedním ze čtyř jezdců, kterým byl v kvalifikaci smazán čas na kolo. Jeho týmovému kolegovi Sergiu Perezovi však byl jeden čas na kolo smazán a následně obnoven poté, co v páté zatáčce flirtoval s bílou čárou, která vyznačuje okraj trati.

Ředitelé závodů F1 letos zavedli přísnou a důslednou definici limitů trati a smazali všechny časy na kolo, kdy jezdec překročil bílou čáru na okraji zatáček. Verstappen připustil, že k tomu částečně došlo na základě zpětné vazby od jezdců. Nicméně uvedl, že další nejasnosti ohledně limitů na trati vznikly během včerejšího brífinku jezdců.

“Jezdci loni říkali, že musíme být jasnější a přísnější v tom, co budeme stíhat, pokud jde o limity na trati,” řekl Verstappen. “Ale například včera večer začali mluvit o 13. zatáčce, výjezdu z ní, je tam přerušovaná čára, a ta značí limit.

Ale je tam obrubník a vedle něj bílá čára, což pro mě osobně je okraj trati. Prostě máte tolik hloupých maličkostí, které jim ztěžují snahu vymáhat pravidla.”

Verstappen se domnívá, že některé nejasnosti ohledně limitů trati by se mohly zmírnit, kdyby ředitelé závodů byli ochotnější brát v úvahu připomínky jezdců.

“Jako jezdci chceme vždy pomoci a poradit, ale nic není vyslyšeno,” řekl. “Pro mě je to nesmírně frustrující. Nechci se s nimi hádat, chci jim jen poradit, ale zdá se, že je to nezajímá a vlastně se na nás, co se mě týče, dívají trochu jako na amatéry. Myslím, že to není správné.”

Verstappen uvedl, že snaha o prosazování limitů na trati pomocí kamer, které posuzují, zda jezdec překročil čáru, je méně účinná než spoléhání se na fyzické prostředky limitů dráhy.

“Když se podíváte na palubní kamery, většinou je kamera na špatné straně. Takže úhel pohledu vždy vypadá, že jste mimo, ale někdy tomu tak není, stále jste v limitu. Takže je to velmi těžké. Myslím, že si můžeme udělat laskavost tím, že si to hodně usnadníme tím, že na výjezdy přidáme trochu štěrku nebo čehokoli jiného. Třeba v Rakousku, proč potřebujeme omezení trati ve čtvrté, šesté zatáčce? Je tam přirozeně štěrk, a i když vyjedete o kousíček, budete se penalizovat, když prostě pojedete zeširoka. I když pojedete trochu zeširoka, stejně si poškodíte podlahu, takže vaše auto pojede pomaleji.

Takže si to prostě dělají super těžké. Lidé samozřejmě říkají, že stačí ‘zůstat mezi bílými čarami’, ale to se snadněji řekne, než udělá. Ale na druhou stranu, co jsem říkal i o té přerušované čáře, je to prostě všechno takové zmatené.”