Michael Masi chybí
Čtyřnásobný šampion F1 Sebastian Vettel se před víkendem v Ázerbájdžánu nechal slyšet, že sportu rozhodně chybí zkušený ředitel závodů Michael Masi. Australan byl ještě před úvodem letošní sezony zbaven své funkce.
Michael Masi byl ředitel závodu naposledy během památné a kontroverzní Grand Prix Abu Dhabí na konci loňské sezony. Tehdy spolu bojovali o titul Lewis Hamilton a Max Verstappen, nakonec se radoval právě Nizozemec, ačkoli to celý závod vypadalo opačně.
Masiho poslední rozhodnutí bylo stažení Safety caru předčasně do boxů, aby umožnil finální bitvu o mistrovskou korunu. Tím se však Australan dopustil porušení pravidel a po výrazném tlaku Mercedesu o svou funkci přišel.
Podle oficiálního prohlášení FIA bylo o stažení Michaela Masiho rozhodnuto z důvodu, že se bývalý ředitel závodu dopustil chyby lidského faktoru. Od letošní sezony Masiho nahradili hned dva noví ředitelé – Niels Wittich a Eduardo Freitas.
Ale ani nové vedení rozhodně není bezchybné. V prvních sedmi závodech jsme byli svědky už několika rozporuplných momentů a zvláštních rozhodnutí (naposledy například start Velké ceny Monaka). Kritikem nových ředitelů se stal například Fernando Alonso.
„Letos jsme byli už několikrát svědky toho, že noví ředitelé se mají hodně co učit, některé z jejich rozhodnutí byly zvláštní a nekompetentní,“ nebral si servítky pilot Alpinu. Mistr světa z let 2005 a 2006 se otevřeně opřel do ředitelů závodu hlavně po GP Miami.
Ke Španělovi se nově připojil také Sebastian Vettel, kterému vadí především nezkušenost a rozpačitá rozhodnutí. Pilot Aston Martinu ale zároveň apeluje na jezdce, aby novému vedení pomáhali a společně tak dosáhli zlepšení.
„Co nám aktuálně chybí jsou zkušenosti, které Michael Masi měl a uplatňoval je do závodů, vše bylo trochu snazší, protože Masi věděl, co dělat – vyrůstal v tom a své role se s určitým nadhledem chopil obstojně.
Dělat ředitele závodu rozhodně není lehká pozice, zvlášť teď, kdy je kladem mnohem větší důraz a pozornost na to, co ředitel závodu dělá. Doufám, že až se věci uklidní, budeme my jezdci s FIA spolupracovat a navzájem si pomůžeme.
Skutečně doufám, že dospějeme do bodu, kdy ředitelství závodu bude mít jasné a poslední slovo. Nikdy nebudeme všichni spokojeni, můžeme se ale snažit o to, aby byly obě strany o něco klidnější a měli pocit spravedlnosti,“ zakončil čtyřnásobný šampion.