Formuli 1 čekají lepší časy, pomoci má strategie Heinekenu. V čem spočívá?
Příslib změny přišel v červnu letošního roku v rámci Velké ceny Kanady. Formule 1 představila výrobce piva Heineken jako svého hlavního sponzora. Společnost slibuje výrazný pokrok v oblasti multimediálního obsahu, a to v duchu metod, které podporuje v Lize mistrů UEFA. Podle vyjádření hlavního manažera, který má na starosti F1, by se měl zlepšit hlavně přístup…
Příslib změny přišel v červnu letošního roku v rámci Velké ceny Kanady. Formule 1 představila výrobce piva Heineken jako svého hlavního sponzora. Společnost slibuje výrazný pokrok v oblasti multimediálního obsahu, a to v duchu metod, které podporuje v Lize mistrů UEFA. Podle vyjádření hlavního manažera, který má na starosti F1, by se měl zlepšit hlavně přístup k fanouškům. Vizí je lepší komunikace a větší možnosti zapojení do sportu.
Tato dohoda byla uzavřena s Berniem Ecclestonem, o několik měsíců později byla ohlášena změna majitele. Ale zdá se, že přístup Liberty Media a Heinekenu je v mnohém podobný. To zní jako záruka změny k lepšímu.
Heineken oficiálně vstupuje do série až v následujícím roce, ale už teď o sobě dává vědět. Tento měsíc zveřejnil první reklamní kampaně, do kterých se zapojili Jackie Stewart a David Coulthard.
Další aktivitu diváci mohli vidět během závodů v Kanadě a v Itálii, kde Heineken figuroval v roli hlavního sponzora. Například na Monze uspořádal charitativní fotbalový zápas, kterého se zúčastnili Fernando Alonso, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez a Jolyon Palmer.

Fernando Alonso během charitativního fotbalového zápasu na Monze
V rozhovoru pro oficiální stránky F1 ředitel Heinekenu Gianluca Di Tondo řekl, že cílem jeho společnosti je zabavit fanoušky i v přestávkách mezi závody. „Ve formuli 1 máme dva hlavní závazky. Vidíme, že formule 1 není jen závod. Jedná se o třídenní akci a my potřebujeme, aby lidé tam venku věděli, co se děje. To proto jdeme do ulic.
Jsou tam velké rozdíly mezi Paddock klubem a zbytkem. Myslím, že naše role jako piva a jako sponzora formule 1 je vytvořit spojení mezi těmito světy. Budeme využívat sociální sítě. Naším cílem je zajistit nepřetržitý obsah z formule 1, a tím přilákat více fanoušků. Například odhalením nějakých zákulisních informací.“
První reklamy Heinekenu
„Když řídíš, nepij“ a „Více než závod“. Tak zní mota premiérových kampaní Heinekenu. První využívá historických záběrů Jackiho Stewarta z roku 1970. Cílem je upozornit na zodpovědnou konzumaci alkoholu.
Hvězdou druhého videa je David Coulthard. Bývalý pilot formule 1 popisuje atmosféru závodů fanouškovi, který poprvé navštívil závod. Zapojil se i Bernie Ecclestone. Heineken prokázal snahu získat nové fanoušky a zároveň oslovit současné diváky.
„Pro začátek jsme chtěli získat někoho, kdo bude působit důvěryhodně,“ komentoval di Tondo. „Neexistuje nikdo důvěryhodnější a zodpovědnější, když se mluví o zodpovědné konzumaci alkoholu, než Jackie. David ztělesňuje moto „Více než závod“. Byl to úspěšný pilot a nyní to je velmi úspěšný komentátor a podnikatel.
Žije v Monaku a zná noční život. To všechno pro nás bylo velmi zajímavé. Nechceme spolupracovat s aktivními piloty nebo hráči. Myslíme si, že je lepší spojit se s alkoholovým nápojem, když jste v důchodu.“
Je typické, že se společnosti zapojené v F1 snaží využít celosvětového charakteru šampionátu a nabídnout své výrobky novým zákazníkům. Na druhou stranu Heineken přináší něco víc. Díky sloganu „Více než závod“ se snaží představit další krásy královny motorsportu a oslovit širší publikum.
Heineken využívá tradiční i moderní prvky formule 1, které spojuje se svou značkou. Ale sezona 2016 je jen začátek. „Rok 2016 je jen zahřívací kolo. Máme několik dobrých nápadů.“
Heineken a Liberty Media
Heineken není jediný, kdo usiluje o změny k lepšímu. Připojuje se i nový majitel Liberty media. Podle di Tonda to je krok správným směrem, který pomůže oslovit fanoušky z Ameriky. O to se snaží F1 už několik let.
„Skutečnost, že se k formuli 1 připojí mediální společnost, je velmi dobrou zprávou. Nikdy nezapomínejte, že se bavíme o showbyznysu. O zábavním průmyslu v celé své kráse. Možná by to také mohlo otevřít americký trh. Zavítat třeba do Las Vegas, to by bylo fantastické.“
Čtěte dále: Zaměření na mladší diváky či sobotní závody aneb dokonalá formule 1 podle pilotů

Heineken se poprvé ukázal během Velké ceny Kanady 2016
Mě by ke štěstí postačilo, kdyby se placený livetiming dal koupit vždy na jeden konkrétní závod. Free livetiming je zcela zbytečná čárkovaná a měsíční či roční předplatné je předražené, kor když dopředu nevím, zda budu mít čas sledovat závod živě. Hlavně přes léto jsem často někde přes den pryč a né u bedny 😉