Formuli 1 čekají lepší časy, pomoci má strategie Heinekenu. V čem spočívá?
Příslib změny přišel v červnu letošního roku v rámci Velké ceny Kanady. Formule 1 představila výrobce piva Heineken jako svého hlavního sponzora. Společnost slibuje výrazný pokrok v oblasti multimediálního obsahu, a to v duchu metod, které podporuje v Lize mistrů UEFA. Podle vyjádření hlavního manažera, který má na starosti F1, by se měl zlepšit hlavně přístup…
Příslib změny přišel v červnu letošního roku v rámci Velké ceny Kanady. Formule 1 představila výrobce piva Heineken jako svého hlavního sponzora. Společnost slibuje výrazný pokrok v oblasti multimediálního obsahu, a to v duchu metod, které podporuje v Lize mistrů UEFA. Podle vyjádření hlavního manažera, který má na starosti F1, by se měl zlepšit hlavně přístup k fanouškům. Vizí je lepší komunikace a větší možnosti zapojení do sportu.
Tato dohoda byla uzavřena s Berniem Ecclestonem, o několik měsíců později byla ohlášena změna majitele. Ale zdá se, že přístup Liberty Media a Heinekenu je v mnohém podobný. To zní jako záruka změny k lepšímu.
Heineken oficiálně vstupuje do série až v následujícím roce, ale už teď o sobě dává vědět. Tento měsíc zveřejnil první reklamní kampaně, do kterých se zapojili Jackie Stewart a David Coulthard.
Další aktivitu diváci mohli vidět během závodů v Kanadě a v Itálii, kde Heineken figuroval v roli hlavního sponzora. Například na Monze uspořádal charitativní fotbalový zápas, kterého se zúčastnili Fernando Alonso, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez a Jolyon Palmer.
V rozhovoru pro oficiální stránky F1 ředitel Heinekenu Gianluca Di Tondo řekl, že cílem jeho společnosti je zabavit fanoušky i v přestávkách mezi závody. „Ve formuli 1 máme dva hlavní závazky. Vidíme, že formule 1 není jen závod. Jedná se o třídenní akci a my potřebujeme, aby lidé tam venku věděli, co se děje. To proto jdeme do ulic.
Jsou tam velké rozdíly mezi Paddock klubem a zbytkem. Myslím, že naše role jako piva a jako sponzora formule 1 je vytvořit spojení mezi těmito světy. Budeme využívat sociální sítě. Naším cílem je zajistit nepřetržitý obsah z formule 1, a tím přilákat více fanoušků. Například odhalením nějakých zákulisních informací.“
První reklamy Heinekenu
„Když řídíš, nepij“ a „Více než závod“. Tak zní mota premiérových kampaní Heinekenu. První využívá historických záběrů Jackiho Stewarta z roku 1970. Cílem je upozornit na zodpovědnou konzumaci alkoholu.
Hvězdou druhého videa je David Coulthard. Bývalý pilot formule 1 popisuje atmosféru závodů fanouškovi, který poprvé navštívil závod. Zapojil se i Bernie Ecclestone. Heineken prokázal snahu získat nové fanoušky a zároveň oslovit současné diváky.
„Pro začátek jsme chtěli získat někoho, kdo bude působit důvěryhodně,“ komentoval di Tondo. „Neexistuje nikdo důvěryhodnější a zodpovědnější, když se mluví o zodpovědné konzumaci alkoholu, než Jackie. David ztělesňuje moto „Více než závod“. Byl to úspěšný pilot a nyní to je velmi úspěšný komentátor a podnikatel.
Žije v Monaku a zná noční život. To všechno pro nás bylo velmi zajímavé. Nechceme spolupracovat s aktivními piloty nebo hráči. Myslíme si, že je lepší spojit se s alkoholovým nápojem, když jste v důchodu.“
Je typické, že se společnosti zapojené v F1 snaží využít celosvětového charakteru šampionátu a nabídnout své výrobky novým zákazníkům. Na druhou stranu Heineken přináší něco víc. Díky sloganu „Více než závod“ se snaží představit další krásy královny motorsportu a oslovit širší publikum.
Heineken využívá tradiční i moderní prvky formule 1, které spojuje se svou značkou. Ale sezona 2016 je jen začátek. „Rok 2016 je jen zahřívací kolo. Máme několik dobrých nápadů.“
Heineken a Liberty Media
Heineken není jediný, kdo usiluje o změny k lepšímu. Připojuje se i nový majitel Liberty media. Podle di Tonda to je krok správným směrem, který pomůže oslovit fanoušky z Ameriky. O to se snaží F1 už několik let.
„Skutečnost, že se k formuli 1 připojí mediální společnost, je velmi dobrou zprávou. Nikdy nezapomínejte, že se bavíme o showbyznysu. O zábavním průmyslu v celé své kráse. Možná by to také mohlo otevřít americký trh. Zavítat třeba do Las Vegas, to by bylo fantastické.“
Čtěte dále: Zaměření na mladší diváky či sobotní závody aneb dokonalá formule 1 podle pilotů
Diskuse k článku