Formule pro příští rok se budou chovat jako monoposty formule 2

Příští rok vejdou v platnost nová technická pravidla a vozy formule 1 budou zcela jiné. Lando Norris se domnívá, že se nové monoposty budou pohybovat více na limitu jako aktuální stroje ve formuli 2.

Štítky: 2022 Lando Norris Pravidla Zveřejněno 11. 12 2021 — Vašek Štěpánek

Mladý Brit už si v rámci příprav na novou revoluční sezonu na simulátoru vyzkoušel nový monopost budoucích formulí. Norris předpokládá, že zabere nějaký čas, než si týmy zvyknou na nový koncept vozů a jezdci se budou muset novým strojům přizpůsobit.

„Určitě si nová auta budou vyžadovat jiný styl jízdy a řekl bych, že to nebude úplně příjemné ovládat. Budeme se pohybovat více na hraně a s autem se budeme asi více prát. Myslím si, že se přiblížíme formuli 2, kde se jezdci se svými vozy více perou.

Ale mohu se mýlit, věci se zde mění opravdu rychle. Auto, které jsem zkoušel před měsícem je zcela jiné než to, které zkouším nyní a předpokládám, že do prvního závodu příští sezony to bude zase hodně odlišné,“ zamýšlí se Norris.

Pilot McLarenu dále popsal největší změny mezi stávající a budoucí generací vozů. Rozdíl v ovládání nových monopostů spočívá především v opět zavedeném ground efektu, který generuje přítlak od země – aktuální formule jej generují především díky přednímu křídlu.

Polestar hlásá silná slova: Jsme konkurencí pro Porsche

„Jsme na začátku vývoje a auto se bude postupně týden po týdnu zlepšovat. Většina přítlaku se ale nyní bude generovat od země, a ne od křídel a dalších věcí, které máme ve formuli 1 teď. To mění způsob a chování celého vozu, budeme muset také přepracovat proces nastavení,“ pokračuje Norris.

Nová pravidla byla zavedena především kvůli snaze zlepšit závodění a zatraktivnit show. Vozy by tak od příštího roku měly být schopny závodit mnohem blíže u sebe a Norris doufá, že se vize skutečně splní.

„Vše, co se zavedlo, bylo zavedeno z důvodu, abychom měli atraktivnější závody. Pokud ale bude při sledování jiného vozu méně ‚špinavého‘ vzduchu, o to méně bude fungovat slipstream. Je to jako získat v jedné části, ale ztratit v té druhé, uvidíme,“ dodal skepticky pilot McLarenu.