Formule E vstupuje do své šesté sezony. Proč ji sledovat?

Úvodní podnik sezony 2019/20 se odehraje netradičně již v pátek 22.11.2019 na předměstí hlavního města Saúdské Arábie, Rijádu. Na startu se kromě nováčků mezi jezdci objeví hned tři "zelenáči" i mezi týmy, díky kterým se bude přepisovat historie motorsportu.

1 Štítky: Formule E Zveřejněno 22. 11 2019 — Bára Goldmannová

Čtyři prémiové německé značky poprvé v jednom šampionátu

V Ad Diriyahu se budou přepisovat dějiny motorsportu, neboť poprvé proti sobě nastoupí všechny čtyři přední značky našich západních sousedů – Audi, Porsche, Mercedes a BMW.

Z tohoto kvarteta má však pouze Porsche naprosto nulové zkušenosti, neboť Audi je nedílnou součástí formule E již od samého zrodu šampionátu, BMW se stalo továrním týmem vloni, stejně tak Mercedes se do jisté míry pátého ročníku zúčastnil, byť pod záštitou „předskokana“ HWA.

Okruhy na zajímavých místech

Formule E zavítá do dvou nových destinací, a sice do Jakarty a do jihokorejského Soulu. Kromě toho se pojede již tradičně mezi památkami UNESCO v srdci Paříže či na bývalém letišti Tempelhof v Berlíně. Sezona bude zahájena i ukončena dvojím závodem, přičemž velké finále se bude konat v ulicích Londýna.

11 expilotů formule 1

Startovní rošt je opravdu nabitý, což dokazjí především jména, která se rovněž objevovala ve formuli 1. Týmovým kolegou dvojnásobného šampiona formule E Jeana-Érica Vergneho z týmu Techeetah, který ve formuli 1 reprezetoval barvy Toro Rosso, bude Antonio Félix da Costa. Ten byl v roce 2012 testovacím pilotem Red Bullu.

André Lotterer změnil pro sezonu 2019/20 působiště, když po dvou letech opustil mistrovský Techeetah, aby přijal novou výzvu v podobě angažmá u Porsche. Osmatřicetiletý Němec byl v roce 2001 testovacím jezdcem týmu Jaguar a o dvanáct let později jej posadil do jednoho ze svých vozů Caterham. Druhý vůz bude pilotovat třetí pilot Toro Rosso ze sezon 2005 a 2006 Neel Jani.

Také Mahindra sáhla po pilotech z královny motorspostu, a to jmenovitě po Jéromem d’Ambrosiovi, kterého v letech 2011 a 2012 angažoval Virgin, resp. Lotus. Stejně jako u Vergneho se bude jednat o jeho šestou sezonu v seriálu elektrických monopostů. Jeho týmovým kolegou je Pascal Wehrlein, který v roce 2016 a 2017 závodil za Manor a Sauber.

Stříbrné šípy čeká v Saúdské Arábii velká premiéra, proto není divu, že do svého kádru nabrali jezdce s bohatými zkušenostmi z prostředí formule 1. Řeč je o Stoffelu Vandoornovi, který od roku 2016 (tehdy odjel jediný závod jako náhrada za zraněného Fernanda Alonsa) do roku 2018 působil v McLarenu.

Dragon si vzal pod svá křídla dalšího smolaře patřící do juniorky Red Bullu Brendona Hartleyho. Ve Venturi svoji druhou sezonu odjede vice mistr sezony 2008 Felipe Massa a v Audi bude pokračovat i nadále šampion FE ze sezony 2016/17 Lucas di Grassi, jenž v roce 2010 závodil v týmu Virgin.

Nissan (dříve Renault) e.Dams prodloužil s šampionem z ročníku 2015/16 Sébastienem Buemim.  31letý rodák ze švýcarskéh Aigle závodil od roku 2019 do roku 2011 pro tým Toro Rosso.

Bude to extrémně těsné

To, že bude letošní ročník velmi vyrovnaný, naznačily předsezonní testy na okruhu Ricarda Torma ve Valencii, když se 22 jezdců vešlo do jedné sekundy.

Konec taktizovaní za safetycarem a pod celoplošnými žlutými vlajkami

Pro nadcházející sezonu bylo zavedeno pravidlo, které bude zamezovat taktizování během neutralizace závodu. Doposud mohli jezdci při fázi safety caru nebo při vyvěšení celoplošených žlutých vlajek (FCY) šetřit energii. Ovšem podle nových regulí bude za každou minutu strávenou za zpomalovacím vozem / během FCY pilotovi odečtena jedna kilowatthodina z celkové kapacity baterie, která čítá 52 kWh.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Formule E vstupuje do své šesté sezony. Proč ji sledovat?”

  1. jenDalsiTeepack napsal:

    Co je na šetření energie špatného?

Napsat komentář