Formule 1 zavádí s okamžitou platnosti razantní změny. Halo příští rok nebude
Před závodem na Hockenheimringu došlo na zasedání Strategické skupiny F1, ze kterého vzešly zajímavé návrhy změn nejen sportovních pravidlech. Úpravy regulí se týkají omezené rádiové komunikace, překračování limitů trati, systému Halo a startů na mokré trati. Hlavním tématem společného sezení Berniho Ecclestona, prezidenta FIA Jeana Todta a zástupců šesti předních týmů bylo nalezení způsobu, jak…
Před závodem na Hockenheimringu došlo na zasedání Strategické skupiny F1, ze kterého vzešly zajímavé návrhy změn nejen sportovních pravidlech. Úpravy regulí se týkají omezené rádiové komunikace, překračování limitů trati, systému Halo a startů na mokré trati.
Hlavním tématem společného sezení Berniho Ecclestona, prezidenta FIA Jeana Todta a zástupců šesti předních týmů bylo nalezení způsobu, jak odpovědět na kritiku ohledně nedávných penalizací týkajících se hlavně omezení rádiové komunikace, respektive jeho porušování.
Na přetřes také přišlo překračování limitů trati a zavedení systému Halo od roku 2017 či starty do mokrých závodů za safety carem. Závěr sezení je lehce překvapivý: Od německé Grand Prix platí, že rádiová komunikace během závodů nebude žádným způsobem omezená, avšak během zavádějícího kola nebude ani pilot ani inženýr moci vůbec hovořit do vysílačky.
Jezdci tak nebudou mít k dispozici informace o tom, jak správně nastavit spojku a další systémy nutné pro perfektní start.
Rovněž došlo k debatě ohledně překračování limitů trati. To by nyní nemělo být už trestáno – v případě, kdy nepůjde adekvátně posoudit, jak velkou výhodu jezdec vyjetím za bílé čáry získá.
Výše zmínění členové taktéž odsouhlasili odsunutí nasazení systému Halo až od roku 2018 (či déle).
Změny dozná podle návrhu Strategické skupiny i start závodu na mokré trati (podle všeho až od příštího roku). Jak už bylo avizováno, jezdci v případě mokrého povrchu odjedou několik kol za safety carem a poté odstartují klasickým pevným startem.
Změny platí už od probíhající Grand Prix Německa a u těch z nich, které byly pouze nařízením (omezená komunikace, dodržování limitů trati), není pro jejich uvedení v platnost třeba odsouhlasení dalšími subjekty (Světovou radou motorsportu).
Čtěte dále: Týmy nechtějí starty mokrých závodů za safety carem. Existuje už i návrh řešení
Diskuse k článku