Formule 1 musí udělat vše pro to, aby pomohla Red Bullu s motorem

Šéf Mercedesu Toto Wolff má na nadcházejícím setkání Komise F1 podpořit návrh Red Bullu na zmražení vývoje pohonných jednotek po sezoně 2021, kdy šampionát opustí Honda. Red Bull má v plánu s pomocí třetí strany, firmy specializované na motory, převzít celý projekt pod vlastní křídla a dál pokračovat s jejími agregáty.

Štítky: Pohonné jednotky Red Bull Toto Wolff Zveřejněno 25. 10 2020 — Lukáš Štěrovský

„Myslím, že se třemi dodavateli motorů je formule 1 v dobrém stavu, ale pokud můžeme udržet čtyři, je to lepší,“ vysvětluje Toto Wolff. „Zcela rozumím tomu, že se Red Bullu nechce vrátit do role zákaznického týmu. Mají kapacity na to, aby motor ještě vylepšili, a možná ještě něco přidá samotná Honda, což jim dává jistotu, že z pohonné jednotky dostanou ještě větší výkon. Věřím, že Honda udělá skvělou práci. Podle mého bychom měli udělat vše, aby Red Bull dostal příležitost.“

I přes podporu Wolff Red Bullu (a AlphaTauri) nenabídne motor Mercedes, který už dodává agregáty třem stájím. Dohoda s Ferrari pravděpodobná není, s ohledem na nepěkný rozchod nevypadá reálně ani smlouva s Renaultem. Právě ten by ale podle pravidel musel stáji dodávat pohonnou jednotku, pokud by si ji sama nebyla schopna zajistit. Red Bull chce však udělat vše pro udržení statusu továrního týmu.

BMW potvrdilo, že nové vozy divize M nebudou elektrické

„Současně ale chápu, že Red Bull nechce jít do boje s ostatními výrobci motoru a stavět si za spoustu peněz vlastní agregát. Jeho návrh je rozumný a já ho rád podpořím. Red Bull je pro formuli 1 nesmírně důležitá značka. Měli bychom udělat vše pro to, aby dva jeho týmy zůstaly v F1,“ má jasno Wolff.

Drobné obavy však připouští. Co když si Red Bull snaží prosadit jen svoji vlastní cestu, která ho za nejmenší peníze udrží i nadále ve formě, a přitom by se klidně mohl znovu stát zákaznickým týmem s jiným motorem? „Samozřejmě mě to trochu znepokojuje, možná to tak je. Ve formuli 1 si podle mého každý snaží vyjednat nejlepší peníze, a to je i případ Red Bullu. Ale dokážu žít se všemi scénáři; s Red Bullem, který od někoho bude odebírat motory, bude si stavět vlastní nebo s pomocí někoho převezme program Hondy. Jsem s tím v pohodě.“

Ohlédnutí: Technické problémy Hondy, které pohřbily naděje na úspěch