Forma Red Bullu dokazuje, že penalizace za překročení rozpočtových stropů je mírná!
Ferrari není spokojeno s trestem, jaký Red Bull obdržel za překročení rozpočtového stropu v sezoně 2021 – penalizace byla prý příliš nízká.
Konkrétně Red Bull dostal pokutu 7 milionů dolarů a o 10 % mu byla omezena práce v aerodynamickém tunelu během přípravy letošního vozu. Jenže i tak je rakousko-britská stáj dominantní.
„Odvedli dobrou práci, ale trest to byl velmi mírný!“ čílí se Fred Vasseur, nový šéf Ferrari. „Když vezmete v úvahu tempo sezonního vývoje, 10% omezení prací není nic lineárního, co by vás specificky omezilo. To, co ušetříte na aerodynamice, můžete uplatnit jinde, třeba při hledání úspory hmotnosti.
Nový šéf týmu: „Není to tak, že by ve Ferrari bylo všechno špatně“
Nejsem si jistý, že se trestem dosáhlo adekvátního efektu. A když vezmete v úvahu, že na začátku sezonu získají výhodu, protože rok předtím utratili víc než ostatní… Nesnažím se hledat nějakou výmluvu, na autě odvedli dobrou práci, ale když se mě upřímně zeptáte, jestli je podle mě trest mírný, řeknu, že ano,“ má jasno.
Více testů pro Ferrari
Red Bull měl jakožto vítěz nových pravidel nárok na nejnižší čas strávený v aerodynamickém tunelu (70 %) a práci s CDF (počítačovou simulací). Trest, který je v platnosti od října po dobu jednoho roku, snížil množství odvedené práce na 60 %.
To znamená 202 jízd ve větrném tunelu a 1260 testů CFD – Red Bull tedy přišel cca o 22 jízd ve větrném tunelu a 140 testů CFD. Pro srovnání, Ferrari má k dispozici o 38 jízd ve větrném tunelu a 240 položek CFD více.