Force India: Formuli 1 v posledních letech zachraňovaly nezávislé týmy, ne automobilky

Tým Force India varuje před zákaznickými vozy z důvodu možných fatálních dopadů při odchodu automobilky z formule 1.

Štítky: Zákaznické vozy Zveřejněno 1. 06 2015 — Jan Pastorek

Tým Force India varuje před zákaznickými vozy z důvodu možných fatálních dopadů při odchodu automobilky z formule 1.

Zákaznické vozy mají být spásou pro malé stáje, které trápí nedostatek financí. Prodávaly by jim je velké týmy, které bývají spojené s automobilkou nebo jinou velkou firmou. Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley ale upozornil v rozhovoru pro Autosport, že to může být nebezpečné.

„Když se podíváte na poslední dekádu, uvidíte, že z formule 1 odešly čtyři automobilky. Když odešla Honda, byl to Brawn, kdo jako nezávislý do toho vstoupil a zachránil to, vyhrál šampionát. Když odešlo BMW, tak do toho za cenu velkých vlastních výdajů vstoupil Peter Sauber a znovu je zachránil, aby fungovali jako nezávislý tým,“ připomněl.

„Když odešel Renault, přišel Gérard Lopez jako nezávislý a zachránil tým. Když odešla Toyota, všechno bylo ztraceno. Takové je riziko, když přijdete o nezávislé týmy, protože ty jsou tu čistě jen kvůli závodění.“

„Když všechno bude na továrních týmech, důsledkem budou velké obavy, že pokud některý zkrachuje, nebo představenstvo rozhodne o odchodu, neztratíte dva vozy, ale ztratíte čtyři, nebo možná dokonce i víc.“

„A co je horší, nemohli byste je nahradit, protože už by neexistovala dřívější infrastruktura (továrny malých týmů). A když jste zákaznický tým, děláte, co vám říká váš nadřízený (tovární tým), tak to vždy bude. A nezapomeňte, že by zákaznické vozy znamenaly ztrátu stovek a stovek pracovních míst ve formuli 1.“

Force India se proto k zákaznickým vozům staví skepticky a podle Fernleyho je na velkých týmech, aby přesvědčily, že je tento koncept smysluplný.

Diskuse k článku

Napsat komentář