Fígl Mercedesu – otvory ve spojkové páčce usnadní pilotům starty

Zajímavou inovaci na novém voze představil Mercedes, a to v oblasti volantu. Vloni problematickou spojku, respektive její ovládací páčku, totiž zvětšil a přidal otvory pro prsty, což by jezdcům mělo usnadnit starty do závodů.

Štítky: Mercedes spojka start Zveřejněno 17. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Byl to právě Mercedes, který měl vloni největší potíže při startovní proceduře. Nejednou se stalo, že se minimálně jeden z vozů Stříbrných šípů odlepil z pozice o poznání hůře než ostatní monoposty.

S ohledem na změny pravidel, které letos FIA zavádí a které mají za cíl ztížit startovní proceduru všem závodníkům, přijal Mercedes u nového monopostu taková opatření, jež mají naopak za úkol trochu pomoci Lewisi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi po zhasnutí červených světel.

Sezona 2017 nabídne ještě dramatičtější starty. FIA mění pravidla ohledně spojky

Mercedes přitom už v závěru loňské sezony přišel s rukavicemi s protiskluzovým povrchem, aby usnadnil závodníkům práci se spojkou, kterou už nestihl upravit. To se mu podařilo až pro sezonu 2017 a změna je to vskutku zajímavá.

Páčka spojky na volantu monopostu úřadujících mistrů světa totiž obsahuje otvory, do kterých piloti zasunou prsty. Tím došlo ke zvětšení celého spojkového ‚pádla‘, což by mělo zajistit lepší ovladatelnost spojky ve smyslu snazšího nalezení ideálního bodu záběru – a tím i lepší starty.

„Starty teď budou pro jezdce o něco těžší, a to je dobré,“ říká k situaci Lewis Hamilton. „Na novém řešení spojkové páčky jsme hodně pracovali, abychom se ujistili, že je vše správně. Stejně jsou na tom ale ostatní stáje. My na tom ale pořád pracujeme. Je to něco, co ještě bude dál vyvíjeno,“ dodává Brit.

Čtěte dále: Týmy vymýšlejí pomoc pilotům při startech do závodů, ale FIA to považuje za nelegální

Diskuse k článku

Napsat komentář