FIA zpřísnila testy ohebnosti předních křídel

Mezinárodní automobilová federace vydala novou směrnici pro testování ohebnosti předních přítlačných křídel.

Štítky: Aerodynamika FIA Pravidla Technika Zveřejněno 26. 05 2015 — Jan Pastorek

Mezinárodní automobilová federace vydala novou směrnici pro testování ohebnosti předních přítlačných křídel.

Pohyblivé prvky aerodynamiky jsou ve formuli 1 dlouhodobě zakázané, přesto se pravidelně objevují řešení, která se za jízdy různě ohýbají. FIA je proto nucena upravovat testy, které mají za cíl případnou ohebnost odhalit.

Znovu se tak stává nyní, podle Autosportu poslala týmům nové technické nařízení, ve kterém říká, že bude testovat klapky na předních křídlech. Žádný z těchto elementů se nesmí pod zátěží 60 Newtonů ohnout o více než 3 milimetry.

Naposledy měl problémy s ohebným předním křídlem Red Bull, jeho vozy byly loni vyloučeny z kvalifikace na Abú Dhabí.

Diskuse k článku

Napsat komentář