FIA zpřísnila omezení rádiové komunikace
FIA se poučila z kontroverze, která nastala v závěru Grand Prix Velké Británie, a upravila seznam povolených informací. Došlo k zásadním změnám. Mezinárodní automobilová federace pozměnila regule kvůli incidentu z minulého závodu. Nico Rosberg měl v závěru velké problémy s převodovkou a tým mu poradil, co má dělat. Stáj tak vědomě porušila pravidla. Rosberg skončil na…
FIA se poučila z kontroverze, která nastala v závěru Grand Prix Velké Británie, a upravila seznam povolených informací. Došlo k zásadním změnám.
Mezinárodní automobilová federace pozměnila regule kvůli incidentu z minulého závodu. Nico Rosberg měl v závěru velké problémy s převodovkou a tým mu poradil, co má dělat. Stáj tak vědomě porušila pravidla. Rosberg skončil na druhém místě, později v důsledku penalizace klesl na místo třetí. Mercedes se chtěl odvolat, ale proti podobným trestům tato možnost není, a tak se Rosberg musel spokojit se třetí příčkou.
Mercedes se snažil využít část pravidel, která říká, že když je pilot v nebezpečí, tým mu může beztrestně zdělit potřebné informace. Právě na tuto oblast – druhý bod – se FIA zaměřila.
Původně týmy měly povoleno poskytnout údaj o kritickém problému s monopostem. Každá zpráva tohoto druhu mohla být řečena pouze v případě selhání součásti nebo systému, které mohlo způsobit bezprostřední ohrožení.
Podle nového pravidla tým stále může pilota upozornit na problém. Ale nyní zpráva musí obsahovat pokyn, aby pilot zajel do boxů, kde se situace bude řešit, nebo aby svůj vůz odstavil.
Kdyby toto pravidlo platilo už na Silverstone, tak Rosberg musel zajet do boxů, kde by ho tým informoval, jak vyřešit situaci. Poté by se mohl vrátit zpět na trať.
Třetí bod byl také upraven. Původní “informace o poškození vozu,” jsou nyní “informace, týkající se poškození karoserie vozu”.
Dříve se tato pravidla musela dodržovat počínaje výjezdem z garáže, nyní až po opuštění boxové uličky. Nově se omezení rádiové komunikace netýká pomalého kola, které piloti absolvují po skončení závodu.
Čtěte dále: Reakce FIA na pravidlo omezující rádiovou komunikaci? Jeho zrušení nečekejte!
Diskuse k článku