FIA změnila systém pro udělování super licencí
FIA představila novou verzi bodového systému pro udílení super licencí jezdcům formule 1. Nově jsou zohledňovány i zkušenosti z cestovních vozů.
FIA představila novou verzi bodového systému pro udílení super licencí jezdcům formule 1. Nově jsou zohledňovány i zkušenosti z cestovních vozů.
FIA na páteční Mezinárodní radě motorsportu představila upravený bodový systém pro udílení super licencí pro jezdce formule 1. Původní varianta vyvolala vlny kritiky kvůli bodovým dotacím pro jednotlivé série.
V nové verzi má stejnou váhu vítězství v plánované formuli 2, GP2, IndyCar, šampionátu sportovních prototypů třídy LMP1 a v evropské formuli 3. Zvýšila se i dotace pro formuli Renault 3,5. Součástí bodového systému sice nadále není formule E, ale existuje klauzule, že i její vítěz získá super licenci.
Do systému byly přidány i šampionáty cestovních vozů DTM a WTCC s dotací 15 bodů pro vítěze, která je shodná pro Indy Lights a vítěze světového šampionátu FIA v motokárách.
Na zisk super licence je mimo jiné třeba získat alespoň 40 bodů během tří sezon. Pokud jezdec po dosažení této kvóty nezíská závodní angažmá v F1, ale bude vykonávat roli testovacího jezdce, získané body mu zůstanou na kontě v průběhu dalších tří sezon, i když nebude závodit v žádné sérii.
Jezdci dále musí například dosáhnout věku 18 let, projít testem ze sportovních regulí, závodit alespoň dva roky v juniorských kategoriích monopostů.
Šampionát | 1. místo | 2. místo | 3. místo | 4. místo | 5. místo | 6. místo | 7. místo | 8. místo | 9. místo | 10. místo |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
F2 | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Evropská F3 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
WEC LMP1 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
formule Renault 3.5 | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
WTCC | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
DTM | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
národní FIA F4 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
národní F3 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
formule Renault 2.0 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
CIK-FIA Senior | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Jaký je rozdíl mezi FIA a naším parlamentem? Žádný. Něco schválí a než to stačí platit, alespoň jednou to znovelizuje…
Kdyby ta pravidla dali do diskuze, místo toho, aby je narychlo a fakticky tajně schválili, nemuselo by k tomu docházet.