FIA změnila systém pro udělování super licencí

FIA představila novou verzi bodového systému pro udílení super licencí jezdcům formule 1. Nově jsou zohledňovány i zkušenosti z cestovních vozů.

1 Štítky: FIA Pravidla Super licence Zveřejněno 11. 07 2015 — Filip Fikejz

FIA představila novou verzi bodového systému pro udílení super licencí jezdcům formule 1. Nově jsou zohledňovány i zkušenosti z cestovních vozů.

FIA na páteční Mezinárodní radě motorsportu představila upravený bodový systém pro udílení super licencí pro jezdce formule 1. Původní varianta vyvolala vlny kritiky kvůli bodovým dotacím pro jednotlivé série.

V nové verzi má stejnou váhu vítězství v plánované formuli 2, GP2, IndyCar, šampionátu sportovních prototypů třídy LMP1 a v evropské formuli 3. Zvýšila se i dotace pro formuli Renault 3,5. Součástí bodového systému sice nadále není formule E, ale existuje klauzule, že i její vítěz získá super licenci.

Do systému byly přidány i šampionáty cestovních vozů DTM a WTCC s dotací 15 bodů pro vítěze, která je shodná pro Indy Lights a vítěze světového šampionátu FIA v motokárách.

Na zisk super licence je mimo jiné třeba získat alespoň 40 bodů během tří sezon. Pokud jezdec po dosažení této kvóty nezíská závodní angažmá v F1, ale bude vykonávat roli testovacího jezdce, získané body mu zůstanou na kontě v průběhu dalších tří sezon, i když nebude závodit v žádné sérii.

Jezdci dále musí například dosáhnout věku 18 let, projít testem ze sportovních regulí, závodit alespoň dva roky v juniorských kategoriích monopostů.

Šampionát1. místo2. místo3. místo4. místo5. místo6. místo7. místo8. místo9. místo10. místo
F24040403020108643
GP2404030201086432
Evropská F340302010864321
WEC LMP140302010864321
IndyCar40302010864321
formule Renault 3.5352520151075321
GP330201510753210
Super Formula25201510753210
WTCC1512107532100
DTM1512107532100
Indy Lights1512107532100
národní FIA F4121075321000
národní F310753100000
formule Renault 2.010753100000
CIK-FIA Senior5321000000

Diskuse k článku

Napsat komentář