FIA ustanovila expertní skupinu odhalující „škodlivé“ nápady inženýrů

Nová pravidla pro sezonu 2021 ještě nejsou známa, ale už byla ustanovena expertní skupina mající za úkol vyhledávat jejich slabiny

Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 21. 07 2019 — Tomáš Richtr

Vedení formule 1 ladí zcela nový set pravidel pro novou éru formule 1 po roce 2020, založený na přísavném efektu a výrazné standardizaci aerodynamiky ve snaze usnadnit jízdu formulí v těsném závěsu. Tato pravidla měla být už zveřejněna, ale vedení F1 si vyjednalo souhlas s prodloužením termínu až do podzimu.

Takových snah o změnu pravidel usnadňující jízdu v úplavu už byla celá řada, ale situace je každým rokem horší a horší. Může za to významně také fakt, že nový návrh pravidel není podroben řádné analýze dopadů a hlavně možností, jak je obejít. V pravidlech zůstává řada možností pro různou interpretaci, čehož chytří inženýři týmů využívají.

FIA pod vedením Rosse Brawna ustanovila dohledovou skupina sestávající se z těch nejzkušenějších inženýrů motorsportu, která bude právě na takové slabiny dohlížet. Využití těchto slabin by totiž vedlo k nápadům a řešením, která jdou proti snahám vedení F1 o zjednodušení jízdy v úplavu. Dnes dochází až ke 45% poklesu ztráty přítlaku při jízdě v závěsu, zatímco nová koncepce pravidel pro rok 2021 přináší pěti až desetiprocentní pokles.

Nová skupina nyní pracuje vlastně jako oddělení aerodynamiky smyšleného týmu a snaží se interpretovat pravidla do extrému a objevovat v nich slabiny. Činnost skupiny bude ale pokračovat i po zveřejnění pravidel a jejich uvedení do života, protože vývoj vozů bude pokračovat a s ním budou od týmů přicházet nové nápady.

Diskuse k článku

Napsat komentář