FIA upřesnila, které informace jsou během jízd zakázané. Brzdy a pneumatiky dočasně uvolnila
Protože týmy neměly úplně jasno v tom, co nesmějí během jízd svým jezdcům sdělovat, vydala automobilová federace upřesňující nařízení.
Protože týmy neměly úplně jasno v tom, co nesmějí během jízd svým jezdcům sdělovat, vydala automobilová federace upřesňující nařízení.
Týmy nesmí jezdcům sdělovat nic týkající se výkonnosti během jakékoliv jízdy závodního víkendu, platí to tedy i pro tréninky. Jsou zakázané i kódované zprávy. Zákaz platí pro všechny prostředky komunikace, tedy třeba i cedule na boxové zdi.
Protože ale týmy vyslovily obavy o bezpečnost, zákaz komunikace na téma pneumatik a brzd odsunula na FIA GP Japonska. Obavy mají inženýři také ze startů, protože během zaváděcích kol dochází k výpočtu optimálních hodnot nastavení, a pokud jenebudou moci říct jezdcům, starty nemusí být optimální.
Zakázaná témata zpráv
Detaily o soupeřových časech v sektorech a informace, kde je rychlejší nebo pomalejší
Změny v nastavení pohonné jednotky
Změny v nastavení převodovky
Jak řadit převodové stupně (bude platit až od Japonska)
Stav nabití ERS a nastavení jeho výkonnosti
Informace o nastavení průtoku paliva (pokud to nenařídí vedení závodu)
Informace o potřebě šetřit palivo
Tlak vzduchu v pneumatikách a jejich teplota (bude platit až od Japonska)
Nastavení diferenciálu
Informace o nastavení a používání spojky
Zahřívání pneumatik před startem
Informace o rozložení brzdné síly
Upozornění na teplotu brzd (bude platit až od Japonska)
Nastavení výchozího nastavení (pokud nebude jasný problém s vozem)
Odpovědi na otázky jezdců typu: „Používám správné nastavení motoru?“
Kódované zprávy
Povolená témata komunikace
Potvrzení, že byla zpráva od jezdce přijata
Časy na kolo a v sektorech
Čas na kolo soupeře
Ztráta nebo náskok před soupeřem v tréninku a závodě
„Přidej“ nebo „Závodíš s jezdcem xxx“ a podobné
Rozestupy mezi vozy v kvalifikaci, aby si jezdec získal prostor pro rychlé kolo
Upozornění na defekt
Výběr směsi pneumatik pro příští pit stop
Počet kol, které odjel soupeř na jedné sadě pneumatik
Typ směsi, kterou má soupeř
Náznaky problémů s vozem soupeře v závodě
Informace o pravděpodobné strategii soupeře
Informace o vlajkách a safety caru a jeho využití pro pit stop
Porušení pravidel ze strany soupeřů a jejich tresty
Notifikace o povolení či zákazu používání DRS
Zprávy o řešení problémů s DRS
Výměna předního křídla při pit stopu či změna jeho nastavení
Transfer oleje
Mokrá trať, olej nebo nečistoty na trati
Kdy je třeba zajet do boxů
Připomínka dávat si pozor na čáry, patníky a semafory v boxech
Připomínka respektovat hranice trati
Předávání vzkazů od vedení závodu
Informace o poškození vozu
Počet zbývajících kol
Instrukce vyměnit si pozici s jiným jezdcem
Informace o testování v trénincích, například nastavení aerodynamiky
Informace o počasí
Kdy odstoupit ze závodu
Diskuse k článku