FIA upravila pravidla pro sezonu 2025 i 2026

Světová rada motorsportu FIA se rozhodla pro úpravy regulí pro nadcházející sezonu. Při vysokých teplotách budou moci využít piloti chlazení. Změnou prošlo i zpracování DRS.

Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 15. 12 2024 — Bára Goldmannová

Nové pravidlo ohledně chlazení pilotů nařizuje, že jakmile oficiální meteorologické radary FIA budou předpovídat teploty přes 30,5 °C, nebo na výzvu ředitele závodu před závodem, bude vyhlášeno „nebezpečí horka“, budou muset být vozy vybaveny chladícími systémy, čímž se na celý víkend zvýší minimální hmotnost jezdce o pět kilogramů.

Kromě toho byly zmenšeny šterbinové mezery mezi dvěma režimy DRS, aby se předešlo pokusům o napodobování triku “mini DRS”, který nasadil tento rok McLaren. Při vysokých rychlostech se začal vršek křídla nepatrně ohýbat, čímž se snížil odpor vzduchu.

Minimální mezera se zmenšila z 10-15 mm na 9,4-13 mm a při otevřeném DRS zůstává horní hranice na 85 mm. FIA také zpřísnila pravidla pro režimy DRS a uvedla, že musí být pouze dvě polohy a při deaktivaci DRS se musí křídlo vrátit do přesně definované pozice.

Zároveň byly upřesněny regule pro sezonu 2026 ohledně aktivní aerodynamiky, podlahy a byly podrobně popsány drobné změny v aerodynamickém balíčku.

Co se týká aktivní aerodynamiky, tak pravidla detailně popisují, že na předním křídle mohou být dvě klapy, které budou mít dva režimy – a to pro zatáčky a pro jízdu rovně.

Rendery, které FIA zveřejnila, také ukazují, že můžou být na vnější část přidána malá křidélka.

Úpravami rovněž prošlo zadní křídlo, a sice, že pro vytvoření zadního křídla lze využít “až tři části”, což umožní nadále využívat i dvouprvková zadní křídla.

Pro zvýšení přítlaku se otevřel rozsah podlahy – byla detalně zpracována boční stěna podlahy spolu s wingletem a lemováním karoserie. Změnou prošla rovněž karoserie kolem kol. Byly přidány deflektory a „ochrana proti nečistotám“.