FIA se unáhlila, mezi red bully šlo o normální závodní incident

Vedení Red Bullu přiznalo chybu svého pilota Maxe Verstappena v kolizi s kolegou Danielem Ricciardem. Avšak nelíbila se mu spíše rychlost, s jakou jury přispěchala s penalizací.

Štítky: Christian Horner Daniel Ricciardo Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 31. 07 2017 — Josef Nekvinda

Verstappen přiletěl do druhé zatáčky závodu jako uragán. Byl proto v tomto místě dlouhý na výjezdu a rázem se tak ocitl vedle týmového kolegy Daniela Ricciarda. Následoval nešťastný kontakt, po kterém byl Australan mimo hru. A Verstappen v podstatě také, neboť od sportovních komisařů „později“ dostal penalizaci deseti sekund. Právě slovo později bylo zavádějící pro vedení Red Bullu, jež považovalo rozhodnutí jury za unáhlené. Ohání se přitom závodním incidentem, kterých bývá po startu plno.

„Myslím, že byli trochu horliví. Zvlášť když si prohlédnete Bottasův manévr z Barcelony. Mluvili jsme o závodních incidentech a tohle já vnímám jako závodní incident. Ano, Max udělal chybu. Svému parťákovi se omluvil. Daniel tuhle omluvu přijal. To se stává.

Posledních 12 měsíců si myslím, že jsme na to měli štěstí vzhledem k tomu, jak často startovali vedle sebe a nehavarovali. Pochopitelně to nebylo úmyslné, jen velmi frustrující,“ uvádí šéf týmu Christian Horner.

Nic to ovšem nemění na faktu, jak moc byl po tomto incidentu Ricciardo nahněvaný. Podél trati Verstappenovi dokonce ukázal vztyčený prostředník. Hlavu mu prý zchladila až ona omluva, což celkově pro tým bylo velmi důležité,  jak podotkl Horner. „Je to obrovsky důležité. Musíte se při tom dívat tomu druhému do očí a to není stejné, jako když pošlete smsku nebo zavoláte.“

Celá situace měla i druhou stinnou stránku. Jak se později v závodě ukázalo, Verstappen byl v jednu chvíli pouhých deset sekund za lídrem, avšak ani to šéfa Red Bullu nepřimělo změnit názor, že kolize a následná penalizace ze druhé zatáčky je stála vítězství. Naopak, žehral na špatné kvalifikační umístění.

„Už jsme to viděli, že z pozic, ze kterých jsme startovali, bylo předjíždění velmi složité. Tempo auta v závodě bylo a rozhodně neztrácelo nic na Ferrari nebo Mercedes. Mohli jste vidět, že se po penalizaci dokázal dotáhnout zpět, i když měl 10 sekund ztráty na lídra. V tu chvíli to bylo nejrychlejší auto na dráze. Je tedy docela frustrující, že odjíždíme pouze s deseti body, když jich mohlo být daleko více,“ uzavřel Horner.

Diskuse k článku

Napsat komentář