FIA vysvětlila problém při virtuálním safety caru. Péreze stál pódium
Mezinárodní automobilová federace přiznala, že za neobvykle dlouhou fází ukončující virtuální safety car byla hardwarová chyba.
Poté, co jezdec týmu Alfa Romeo Zhou Guanyu zastavil v závěrečných fázích závodu v únikové zóně, byl aktivován virtuální safety car. Fáze, během které došlo k jeho ukončení, ale trvala oproti jiným závodům – limit je normálně 10 až 15 sekund – výrazně déle.
To naštvalo třeba Sergia Péreze, kterého po restartu zaskočil George Russell a Mexičan přišel o stupně vítězů. „Upřímně řečeno virtuální safety car zasáhl do výsledků. Nemělo by se to stávat,“ mrzí pilota Red Bullu.
FIA sdělila, že za zpoždění mohly problémy s počítačovým systémem, které byly tak vážného charakteru, že do hry musel vejít záložní systém.
„Kvůli problému s hardwarem jsme museli vyslat druhou zprávu o ukončení VSC, což automaticky znamenalo přechod na záložní systém, který zafungoval, jak měl. Všechny týmy měly k dispozici stejné informace o odpočítávání do konce fáze VSC,“ píše se ve zprávě FIA.
Není to první letošní potíž s technikou. Závod v Monaku nemohl být odstartován kvůli intenzivní dešťové přeháňce, která vyřadila generátory, a ředitelství závodu nemohlo spustit startovací sekvenci.