FIA připravila další omezení komunikace s jezdci pro rok 2016

Automobilová federace vydala nový seznam povolených témat komunikace mezi týmy a jezdci během jízdy.

Štítky: Pravidla Zveřejněno 20. 08 2015 — Jan Pastorek

Automobilová federace vydala nový seznam povolených témat komunikace mezi týmy a jezdci během jízdy.

Ve snaze co nejvíce zvýšit vliv jezdce na konečný výsledek se FIA snaží v posledních letech omezovat zprávy, které smějí inženýři jezdcům sdělovat vysílačkou, když je vůz na trati. Pro rok 2016 vydala nový seznam povolených témat, všechna ostatní budou zakázaná.

K tomu deklarovala snahu omezit také telemetrii. „Cílem je omezit tok telemetrických dat v reálném čase na signály nutné pro fungování vozu. Jakékoliv monitorování neklíčových dat by mělo být ukládáno jen do paměti vozu,“ uvedla FIA.

Povolená témata rádiové komunikace v roce 2016

  1. Zprávy o kritických problémech s vozem, jako je defekt nebo poškození.
  2. Zprávy o problému s vozem konkurenta.
  3. Instrukce zajet do boxů kvůli opravě vozu nebo odstoupení.
  4. Informace od maršálů (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení startu a podobné zprávy o vedení závodu).
  5. Mokrá trať, olej nebo nečistoty v určitých zatáčkách.
  6. Instrukce vyměnit si pozici s jiným jezdcem.
  7. Potvrzení, že byla přijata zpráva od jezdce.
  8. Detaily času na kolo nebo času v sektoru.
  9. Detail času na kolo soupeře.
  10. Časové rozdíly mezi soupeři během tréninku, kvalifikace a závodu.
  11. „Tlač na to“, tlač teď, „závodíš s xx“ a podobné.
  12. Upozornění na provoz na trati v trénincích, kvalifikaci a závodě.
  13. Časové rozestupy mezi vozy v kvalifikaci s cílem získat si prostor pro čisté kolo.
  14. Výběr pneumatik při příští zastávce.
  15. Počet kol, který soupeř odjel na určité sadě v závodě.
  16. Typ pneumatik soupeře.
  17. Informace o pravděpodobné závodní strategii soupeře.
  18. Okno pro safety car.
  19. Porušení pravidel jezdcem týmu nebo soupeřem, jako je zkracování šikan, výjezdy mimo trať, časové penalizace atd.
  20. Zpráva o povolení nebo zakázání DRS.
  21. Řešení selhání DRS.
  22. Změna nastavení předního křídla při příští zastávce.
  23. Transfer oleje.
  24. Kdy zajet do boxů.
  25. Připomenutí bílých čar, patníků a světelné signalizace pro vážení, když jezdec opouští boxy nebo do nich vjíždí.
  26. Připomenutí hranic tratě.
  27. Předávání zpráv od vedení závodu.
  28. Informace o poškození vozu.
  29. Počet zbývajících kol.
  30. Informace o testovací sekvenci, jako např. při mapování aerodynamiky.
  31. Informace o počasí.

Diskuse k článku

Napsat komentář