FIA připravila další omezení komunikace s jezdci pro rok 2016
Automobilová federace vydala nový seznam povolených témat komunikace mezi týmy a jezdci během jízdy.
Štítky: Pravidla Zveřejněno 20. 08 2015 — Jan Pastorek
Automobilová federace vydala nový seznam povolených témat komunikace mezi týmy a jezdci během jízdy.
Ve snaze co nejvíce zvýšit vliv jezdce na konečný výsledek se FIA snaží v posledních letech omezovat zprávy, které smějí inženýři jezdcům sdělovat vysílačkou, když je vůz na trati. Pro rok 2016 vydala nový seznam povolených témat, všechna ostatní budou zakázaná.
K tomu deklarovala snahu omezit také telemetrii. „Cílem je omezit tok telemetrických dat v reálném čase na signály nutné pro fungování vozu. Jakékoliv monitorování neklíčových dat by mělo být ukládáno jen do paměti vozu,“ uvedla FIA.
Povolená témata rádiové komunikace v roce 2016
- Zprávy o kritických problémech s vozem, jako je defekt nebo poškození.
- Zprávy o problému s vozem konkurenta.
- Instrukce zajet do boxů kvůli opravě vozu nebo odstoupení.
- Informace od maršálů (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení startu a podobné zprávy o vedení závodu).
- Mokrá trať, olej nebo nečistoty v určitých zatáčkách.
- Instrukce vyměnit si pozici s jiným jezdcem.
- Potvrzení, že byla přijata zpráva od jezdce.
- Detaily času na kolo nebo času v sektoru.
- Detail času na kolo soupeře.
- Časové rozdíly mezi soupeři během tréninku, kvalifikace a závodu.
- „Tlač na to“, tlač teď, „závodíš s xx“ a podobné.
- Upozornění na provoz na trati v trénincích, kvalifikaci a závodě.
- Časové rozestupy mezi vozy v kvalifikaci s cílem získat si prostor pro čisté kolo.
- Výběr pneumatik při příští zastávce.
- Počet kol, který soupeř odjel na určité sadě v závodě.
- Typ pneumatik soupeře.
- Informace o pravděpodobné závodní strategii soupeře.
- Okno pro safety car.
- Porušení pravidel jezdcem týmu nebo soupeřem, jako je zkracování šikan, výjezdy mimo trať, časové penalizace atd.
- Zpráva o povolení nebo zakázání DRS.
- Řešení selhání DRS.
- Změna nastavení předního křídla při příští zastávce.
- Transfer oleje.
- Kdy zajet do boxů.
- Připomenutí bílých čar, patníků a světelné signalizace pro vážení, když jezdec opouští boxy nebo do nich vjíždí.
- Připomenutí hranic tratě.
- Předávání zpráv od vedení závodu.
- Informace o poškození vozu.
- Počet zbývajících kol.
- Informace o testovací sekvenci, jako např. při mapování aerodynamiky.
- Informace o počasí.
Diskuse k článku