FIA i jeho šofér obhajuje safety car se “želvím” tempem

V Melbourne musel, kvůli incidentům Carlose Sainze a Sebastiana Vettela, na trať hned dvakrát vyjet Safety car. Po skončení Velké ceny se začala množit kritika ze strany pilotů F1 na velmi pomalé tempo zpomalovacího vozu. Velezkušený řidič Safety caru se začal obhajovat.

Štítky: Aston Martin Bernd Mayländer Safety car Zveřejněno 17. 04 2022 — Vašek Štěpánek

Zelený zpomalovací vůz od Aston Martinu musel během závodu v Albert Parku hned dvakrát vyjet na závodní trať. Poprvé to bylo ve třetím kole po odpadnutí Carlose Sainze, podruhé to bylo v kole devatenáctém po nehodě Sebastiana Vettela.

Piloti formule 1 ale nejsou spokojeni s tempem, které Safety car nasadil. Obhájce titulu mistra světa Max Verstappen označil zelený automobil za ‚želvu‘ a zdůraznil, že závodní tempo bylo až příliš pomalé a nebezpečné.

Kritika se začala množit i od dalších pilotů, řidič Safety caru Bernd Maylander, který je v oboru už velmi dlouhou dobu, se nyní obhajuje před nelichotivými poznámkami. „Rád bych se vyhnul kritice na mou osobu, nemohl jsem toho udělat víc.

Jsou tu jezdci jako Max Verstappen, kteří kritizují pomalé tempo. Bohužel jsem jel na absolutní hraně a z automobilu jsem více rychlosti dostat nemohl. Na straně druhé je hezké, že jsou tu lidé jako Leclerc, který sám viděl, že jsem dělal maximum,“ svěřil se Maylander.

Lídr průběžného pořadí mistrovství světa Charles Leclerc krátce po závodu uvedl, že si rovněž chtěl stěžovat na zbytečně pomalé tempo během Safety car procedury. Pilot Ferrari ale hned dodal, že sám viděl v zatáčkách zelený automobil téměř ve smycích.

To dalo Leclercovi důvěru, že Bernd Maylander na vině skutečně není a chyba je na úplně jiné straně, tedy u britské automobilky Aston Martin. Russell se ke konverzaci také zapojil do této konverzace a uvedl, že Safety car od Mercedesu je o více než pět sekund rychlejší.

FIA upřesňuje, že úlohou safety caru není, aby jel co nejrychleji, ale aby jednal v zájmu bezpečnosti pilotů.