FIA má řešení pro nepovedené pitstopy

Mezinárodní automobilová federace coby pořadatel závodů F1 zvažuje, že přeci jen zavede opatření, která povedou k vyšší spolehlivosti výměny kol během rychlých pitstopů, a tím pádem vyšší bezpečnosti. Těmi hlavními nápady je povinné zavedení většího počtu senzorů, kontrolujících práci mechanika.

Štítky: Bezpečnost FIA Zveřejněno 17. 04 2018 — GPF1.cz

Senzory jsou využívány už dnes. Kontrolují například sílu kontakt kola s nábojem. Mechanik Ferrari během GP Bahrajnu omylem utahoval matici starého kola, což systém vyhodnotil jako utažení kola nového. Dalšími kontrolovanými parametry budou matice přes závit, které byly problémem u týmu Haas v Austrálii, Räikkönena v Bahrajnu a Vandoorna v Číně.

Dalšími nápady byly zcela standardizované systémy, stejné pro všechny týmy.

„Myslím, že to zatím nepotřebujeme,“ řekl ředitel závodů Charlie Whiting. „Musíme se v kombinaci s dalšími věcmi ujistit, že neexistuje možnost, aby mechanik dal signál OK v době, kdy si není jistý, že matice je řádně utažena a že není přes závit.“

Charlie Whiting uznal, že FIA prostřednictvím jmenovaných incidentů získala další nové poznatky, které jí umožní zavést nápravná opatření.

„Musíme se ale ujistit, že to co plánujeme, zavedeme naprosto správně a že všechny týmy to budou moci plnit,“ dodal Whiting.

Video: Jak těžké je ve skutečnosti povolit kolo

Diskuse k článku

Napsat komentář