FIA jezdcům objasnila, jak si mají počínat v zaváděcím kole
FIA upozornila piloty, že musí v zaváděcím kole držet konzistentní tempo a nesmí mezi nimi vznikat velké mezery. Může jim hrozit i penalizace.
FIA upozornila piloty, že musí v zaváděcím kole držet konzistentní tempo a nesmí mezi nimi vznikat velké mezery. Může jim hrozit i penalizace.
FIA se chce více zaměřit na chování jezdců v zaváděcím kole. Činí tak na základě stížností jezdců, kterým se záváděcí kola v letošním roce zdají příliš pomalá. Někteří piloti prý dokonce museli zcela zastavit. Na brífinku před Velkou cenou Španělska byli jezdci vyzváni, aby se pokusili v zaváděcích kolech zajistit vhodnější a především konzistentní tempo. Ředitel závodů F1 Charlie Whiting dokonce nevyloučil penalizace, pokud se situace nezlepší.
Šampión posledních čtyř sezon Sebastian Vettel si je situace vědom: „Zaváděcí kola jsou příliš pomalá. Mluvili jsme o tom a uvidíme.“
Romain Grosjean si myslí, že problém částečně vzniká snahou efektivně hospodařit s rekuperačními systémy. „Není to tak dobré jako loni. Především si myslím, že kvůli novým pravidlům je těžší udržet pole pohromadě. V zaváděcím kole nechcete vybít baterii, každý ji šetří jiným způsobem,“ upozorňuje. „Ale myslím, že některé týmy nebo jezdci nechávají za vozem před sebou velký odstup, zároveň vidíte v zrcátkách, že chlap za vámi chce držet svůj odstup. Je pravda, že motory nejsou v tomto kole příliš výkonné, což způsobuje tuto situaci.“
Lewis Hamilton, kterého zítra čeká čtvrtý letošní start z pole position, připustil, že některé problémy v zaváděcích kolech předchozích závodů částečně způsobil on, ale dodal, že k nim přispívá i chování jezdců za ním. „Já jen různě experimentuji, protože při jezdeckém brífinku se řeklo, že nejsou pravidla, jak rychle nebo pomalu můžete jet. Tak jsem šel z jednoho extrému do druhého,“ přiznal.
Vítěz tří závodů letošní sezony prý zítra pojede zaváděcí kolo rychleji. „Jeden extrém byl možná až moc velký. Snažíte se to minimalizovat na konci kola, kdy musíte zpomalit,“ uvedl. „Když jedete na své místo na roštu a musíte čekat přes minutu, než se všichni zformují, teplota vašich pneumatik klesá a můžete mít horší start. To je to, s čím experimentuji.“
Vedoucí jezdec šampionátu Nico Rosberg věří, že Whitingovo objasnění problém vyřeší. „Charlie to vysvětlil z obou stran, takže jezdci zezadu nesmí nechávat velké mezery a my vepředu musíme držet tempo. Je to jasné a jsem si jistý, že se zlepšíme,“ věří.
Diskuse k článku