Ferrari zpochybňuje zlepšení Mercedesu

Je Mercedes zpět a bude bojovat i letos o tituly? Toť otázka, i přesto, že stříbrné šípy nasadily ve Španělsku nové díly, které fungují a zrychlily monopost W13, pořád jsou poměrně daleko od špičky, kterou momentálně prezentuje Ferrari s Red Bullem.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Mercedes Zveřejněno 25. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Mercedes se v prvních závodech výrazně trápil s poskakováním svého vozu. Vibrace byly při velkých rychlostech natolik silné, že jezdci stáje z Brackley museli na konci rovinek zpomalovat, aby bezpečně projeli zatáčkami.

V Barceloně však přišel Mercedes s řešením a poskakování přestalo, nebo se minimálně hodně zmírnilo. Hned z toho bylo podium pro George Russella a Lewis Hamilton předvedl po kolizi s Magnussenem skvělou stíhací jízdu, která mu přinesla deset bodů za páté místo.

Je tak logické, že se objevují dotazy typu: Je Mercedes zpět a může bojovat o titul? Minimálně šéf Ferrari Mattia Binotto by byl s viditelným progresem stříbrných monopostů opatrný, ale nepopírá budoucí hrozbu v šampionátu.

„V první řadě jim chci pogratulovat, je vidět, že se hodně zlepšili. Zmírnili poskakování na svém voze a zlepšili rychlost. Nepochybuji, že se teď budou zaměřovat na rychlost, momentálně ale nejsem přesvědčen, že by byli tak blízko, jak někteří tvrdí.

Víte, i ve Španělsku v kvalifikaci ztratili šest nebo sedm desetin. V závodě během 66 kol nabrali ztrátu přes 32 sekund na Verstappena, a kdyby mohl Charles pokračovat, byla by ztráta větší – možná něco kolem 40 sekund.

A ztratit zhruba 40 sekund během 66 kol skutečně odpovídá šesti nebo sedmi desetinám na kolo, což je opravdu hodně. Myslím si, že jejich tempo je podobné tomu našemu, které jsme měli vloni, byly jsme před ostatními, ale na špičku jsme ztráceli,“ odhaduje Binotto.

Šéf Ferrari ale hrozbu v podobě Mercedesu neodepisuje a je podle něj možné, že v průběhu roku Mercedes natolik zesílí, že bude rovným soupeřem aktuálních dvou vedoucích stájí. Pak bude otázkou, jakou bodovou ztrátu mezitím stříbrné šípy naberou.

I přes výkonnostní deficit, který Mercedes stále má, není německá automobilka kdoví jak moc bodově daleko ani v jednom šampionátu. Stáj z Brackley zatím úspěšně minimalizuje škody a sbírá důležité body, které se jí naskytnou.

Dalším faktorem bude spolehlivost – Red Bull musel letos už třikrát odstoupit ze závodu předčasně (dvakrát Verstappen, jednou Pérez). Technické patálie začínají zlobit i Maranello, zatímco Mercedes je jediným týmem, který letos dokončil všechny závody s oběma vozy.