Ferrari vysvětlilo, proč pod safety carem nezajel Leclerc do boxů

Ferrari vysvětlilo své rozhodnutí poslat do boxů Carlose Sainze místo vedoucího jezdce závodu Charlese Leclerca při vyjetí safety caru ve Velké ceně Velké Británie.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 4. 07 2022 — GPF1.cz

Hamilton se po zastávce v boxech objevil na třetím místě za oběma piloty Ferrari, ale díky výhodě v pneumatikách je pomalu doháněl. Safety car, který byl povolán 14 kol před koncem závodu, vyvolal vlnu pozdních zastávek v boxech, ale Ferrari se rozhodlo ponechat vedoucího jezdce závodu Leclerca na dráze a Sainze povolat pro sadu měkkých pneumatik.

Leclerc do vysílačky poznamenal, že bude “těžké” udržet za sebou pronásledující vozy na měkkých pneumatikách, což se také potvrdilo. Poté, co po restartu závodu ztratil na Wellingtonské rovince vedení na Sainze, ho v závěrečných fázích předjeli Sergio Pérez a Lewis Hamilton.

Na dotaz, proč Ferrari povolalo do boxů Sainze a ne Leclerca, šéf týmu Mattia Binotto uvedl, že to bylo “příliš těsné na to, aby se zastavili oba”, a proto se rozhodlo nechat Leclerca na drázue kvůli jeho čerstvějším pneumatikám a výhodnější pozici na trati.

“Nebyl dostatečný odstup, abychom zastavili oba jezdce, protože druhý by ztratil čas při zastávce v boxech a propadl by se v pořadí,” řekl Binotto. “Proč jsme se tedy rozhodnutím zastavit jen jednoho, rozhodli právě pro Carlose? Protože Charles měl lepší pozici na trati. Vedl, takže by zůstal lídrem závodu. Jeho pneumatiky byly ve srovnání s těmi Carlosovými čerstvější. Měl myslím o šest nebo sedm kol mladší pneu.

A Carlos tím, že zastavil a byl druhý, by svou pozici ochránil alespoň v prvních několika zatáčkách, kde jsme věděli, že restartovat na tvrdé sadě by bylo trochu obtížnější. To byl důvod, proč jsme se tak rozhodli. Pak jsme doufali ve větší míru opotřebení měkkých pneumatik, aby měl Charles sice možná norčnější první tři nebo čtyři kola po restartu, ale později by se dostal do tempa. Ale měkké pneu držely více, než jsme předpokládali.

Kdybychom zastavili, možná by ostatní zůstali na dráze a na měkkých pneumatikách bychom možná byli čtvrtí, se soupeři před sebou,” řekl Binotto. “Získal by pozice zpět? Nejsem si tak jistý. Myslím, že s odstupem času je vždycky snadné říct, že jsme to mohli udělat jinak. Ale opět jsme měli safety car pro nás v nesprávný okamžik, když jsme v tu chvíli pohodlně vedli závod.”