Ferrari vysvětlilo, proč neprohodilo Sainze a Leclerca

Během posledních kol Velké ceny Brazílie Charles Leclerc opakovaně naléhal na svůj tým Ferrari, aby vyměnilo průběžné pořadí svých vozů.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari Mattia Binotto Zveřejněno 14. 11 2022 — Jiří Košta

Charles Leclerc v té době pronásledoval týmového kolegu Carlose Sainze na třetím místě a moc si přál, aby mu další tři body, které s tímto umístěním přišly, pomohly v boji o druhé místo v šampionátu se Sergio Pérezem.

K Leclercovu zklamání však tým neudělal žádný krok k výměně pozic. Sainz si ani nebyl vědom toho, co jeho týmový kolega požadoval.

„Normálně se na takové věci neptám, ale samozřejmě jsme o tom diskutovali před závodem. Proto jsem se na to zeptal,” řekl Leclerc.

„Ale z nějakého důvodu jsme na to změnili názor. Zatím neznám důvod a doufám, že v Abú Dhabí budeme dostatečně rychlí, abychom získali druhé místo. Jen doufám, že nám bude chybět to druhé místo za tři body nebo něco takového.”

Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto vysvětlil, proč tým své vozy nevyměnil. Řekl, že tým byl vyšetřován kvůli možnému incidentu se Sainzem a nechtěli riskovat ztrátu času v případě, že by byl potrestán.

Vyšetřování se týkalo Yukiho Tsunody, který byl jediným ze tří jezdců, kterým nebylo dovoleno vrátit se do vedoucího kola během poslední periody Safety Caru. FIA později potvrdila, že nedopatření znamenalo, že Tsunoda nedostal pokyn, aby projel.

Přítomnost Fernanda Alonsa a Maxe Verstappena těsně za jejich vozy také způsobila, že Ferrari se zdráhalo vydávat týmové rozkazy.

„Výměna dvou vozů na poslední rovince byla jistě ošemetná, protože Charles měl Fernanda a Maxe těsně za sebou,” vysvětlil. “Takže to určitě mohlo být složité a nějak nebezpečné.

Ale víc než to, věděli jsme, že jsme vyšetřováni kvůli tomu, co se stalo za Safety Carem s Tsunodou. V té době jsme byli zbaveni vedením závodu. Například pětisekundová penalizace by znamenala, že by Carlos ztratil více než jednu pozici. Takže pro šampionát konstruktérů bylo určitě lepší držet se pozic a odstupů na trati.”

Tesla poprvé veřejně přiznala, že má poprvé přístup ke všem bateriovým článkům