Ferrari ve slepé uličce. Novinky na autě nefungují
Desáté místo v případě Vettela, čtrnácté (po penalizaci tří míst za blokování Kvjata) pro Leclerka. Ferrari ani ve druhé kvalifikaci na okruhu Red Bull Ring v rozmezí pouhých sedmi dní nezajelo výsledek hodný svého jména.
Ferrari pro druhý závod v Rakousku přivezlo část vylepšení (novou podlahu a přední křídlo), která plánovalo nasadit až v Maďarsku. Zatímco po trénincích jezdci změny hájili, po kvalifikaci to bylo horší.
„Musíme si přiznat, že stopky nikdy nelžou, byl to den plný zklamání,“ řekl šéf týmu Mattia Binotto. „V kvalifikacích v různých podmínkách jsme nebyli konkurenceschopní nejen proti našim nejbližším rivalům z minulých let, ale také proti ostatním, kteří ještě včera byli za námi.
Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom nasadili vylepšení dříve, než bylo v plánu, ale na trati se neprojevila. Musíme dál tvrdě pracovat, abychom tenhle stav, který není pro tým se jménem Ferrari dobrý, změnili. Nesmíme se tím nechat pohltit, ale nemůžeme ignorovat fakta.“
Komplikací pro Ferrari je, že nedokáže určit jednu konkrétní oblast, kterou je třeba zlepšit. Vůz nestíhá jak po stránce motorové, tak aerodynamické. „Hlavním problémem je to, že prostě nejsme dost rychlí,“ krčí rameny Leclerc. „Nedalo se s tím nic moc dělat, byli jsme o sekundu a osm desetin na kolo pomalejší. Jakkoliv se na to teď podíváme, jsme hrozně pomalí. Musíme pracovat.“
Podle Vettela Ferrari v sobotu nedokázalo dostat pneumatiky do provozního okna. „Musíme se na to podívat a zjistit, proč to tak bylo. Mnohokrát během druhé a třetí části jsem dostal aquaplaning, takže to nebylo ideální. Musíme se ujistit, že se dokážeme ze soboty maximálně ponaučit a využít to v další jízdě. V neděli by mělo být sucho, takže to bude odlišné. Budeme bojovat a uděláme vše, co budeme moct,“ slibuje Němec.
Jak zle je na tom Ferrari? Oproti loňsku se v Rakousku zhoršili všichni, kterým dodává motor