Ferrari u letošního vozu prodlouží rozvor po vzoru Mercedesu

Zatímco Mercedes bude zřejmě na svém novém voze kopírovat extrémní náklon směrem na přední nápravu, se kterým kdysi přišel Red Bull, Ferrari zase zkopíruje delší rozvor Stříbrných šípů. Pořadí na čele by se tak mohlo zajímavým způsobem zamotat. Těžit by z tohoto kroku mohl hlavně Red Bull, a to na technických okruzích typu Monako, Singapur nebo Maďarsko.

Štítky: Ferrari Mercedes Red Bull Zveřejněno 15. 01 2018 — Lukáš Štěrovský

Jedním z nejzajímavějších aspektů loňské sezony byla bitva Mercedesu a Ferrari, která byla současně soubojem dvou rozdílných technických konceptů. Zatímco Mercedes W08 byl nejdelším vozem z celého startovního pole a dominoval na tratích, kde bylo nutné předvést co nejvyšší výkon (například Monza), na techničtějších okruzích (Monako či Maďarsko ztrácel). Právě tam se dařilo Ferrari.

To mělo často lepší tempo až v samotném závodě, zatímco Mercedes se těžko trefoval do provozního okna pneumatik. Podle německé stáje se ale delší rozvor vyplatil na rychlejších okruzích a benefity převažovaly nad ztrátami.

Proto se prý Ferrari pro letošní rok rozhodlo tento koncept napodobit. Nový vůz Scuderie by měl být o 6-10 centimetrů delší než jeho předchůdce. Přepracovány by měly být i chladiče, a to s cílem zlepšit aerodynamickou efektivitu vozu tak, aby se neopakovaly porážky Ferrari z Monzy a Silverstone, kde byla právě horší aerodynamikou Achillovou patou Italů. Delší rozvor prý nabízí flexibilnější možnosti v nastavení vozu napříč celou sezonou.

Nový vůz Mercedesu bude radikálně odlišný a inspirovaný Red Bullem

Diskuse k článku

Napsat komentář