Ferrari testovalo nový systém ochrany kokpitu

Ferrari s Kimim Räikkönenem testují řešení ochrany hlavy jezdce. Systém nese pracovní název Halo a ve čtvrtek ráno s ním mistr světa sezony 2007 vyjel na dráhu v Barceloně. Podnětem pro takovou ochranu hlavy je série incidentů a havárií, která vyvrcholila smrtí Julese Bianchiho na následky zranění při GP Japonska 2014. Po nárazu do svodidel během…

5 Štítky: Bezpečnost Ferrari Halo Zveřejněno 3. 03 2016 — GPF1.cz

Ferrari s Kimim Räikkönenem testují řešení ochrany hlavy jezdce. Systém nese pracovní název Halo a ve čtvrtek ráno s ním mistr světa sezony 2007 vyjel na dráhu v Barceloně.

Podnětem pro takovou ochranu hlavy je série incidentů a havárií, která vyvrcholila smrtí Julese Bianchiho na následky zranění při GP Japonska 2014.

Po nárazu do svodidel během závodu F2 na britském Brands Hatch v roce 2009 se uvolnilo kolo Jacka Clarkeho a trefilo do hlavy jeho soupeře Henryho Surteese, syna Johna Surteese, mistra světa na čtyřech i dvou kolech. Bylo mu pouhých 18 let.

Felipe Massa byl zasažen pružinou při kvalifikaci na GP Maďarska 2009 a jen rychlá operace jej zachránila před smrtí. Řešení Halo by ale Massu nejspíše neuchránilo ani po jeho zavedení.

V roce 2007 při GP Austrálie spolu kolidovali David Coulthard a Alex Wurz. Při této nehodě minula Coulthardova formule Wurzovu hlavu o centimetry. Blízko nebezpečí byl také Fernando Alonso při GP Belgie 2012.

FIA testuje několik řešení, ale žádná se neukazují jako dostatečně dobrá. Zcela kryté kokpity fungují jako katapult pro jakékoli trosky, které do něj narazí. Což generuje potenciálně daleko větší rizika.

Na systému Halo pracuje FIA již 18 měsíců a chce jej zavést již příští sezonu.

Halo Halo 5

Diskuse k článku

Napsat komentář