Ferrari se trápí ve třetím sektoru, Vettela za výměnu převodovky trest nečeká
Jezdci Ferrari se během tréninkových jízd neobešli bez karambolů. Vettel boural na konci prvního tréninku, Leclerc na úvod toho druhého. Oba v zatáčce 19. Jak oba přiznali, jejich monoposty jsou ve třetím sektoru hůř ovladatelné a budou muset na tom do kvalifikace a závodu zapracovat.
Během dvou volných tréninků Charles Leclerc a Sebastian Vettel pilně pracovali na přípravě na kvalifikaci a závod. Každý však chyboval, nicméně to nemělo významný vliv na jejich připravený program. První trénink zakončil Vettel pátý, Leclerc sedmý.
Němcovo představení však výrazně poskvrnila nehoda v závěru jízd, když poslal auto do bariéry. „Byl jsem trochu překvapen, nečekal jsem, že se tak roztočím. Věděl jsem, že budu muset pořádně ukočírovat zadek auta, ale úplně to nefungovalo. Poškození naštěstí nebyla nijak vážná,“ objasňoval Vettel. Před druhými jízdami museli mechanici vyměnit na Němcově voze převodovku. Penalizován však nebude, jelikož se nejednalo o součástku určenou pro závod.
V druhém tréninku se chybě nevyhnul Charles Leclerc, který ztroskotal shodně jako jeho kolega v zatáčce číslo 19, kde se rovněž opřel do bariéry. Monačan měl obrovské štěstí a jeho vůz nebyl výrazně poškozený, díky tomu mohl pokračovat. Nakonec se umístil na třetím místě.
„První trénink byl náročný, rovnováha vozu nebyla ideální,“ připustil Leclerc. „Udělali jsme ale několik změn a ve druhém tréninku se zlepšili. Je to pozitivní, protože večer byly podmínky na trati podobné těm, co budou během kvalifikace a závodu,“ vysvětloval monacký závodník Ferrari.
„Degradace pneumatik je zde docela důležitým faktorem. Zdá se, že jsme v prvním a druhém sektoru rychlí. Stále však máme před sebou práci na optimalizaci toho, jak si vedeme ve třetím sektoru, proto se na to zaměříme a pokusíme se provést další vylepšení. Naši konkurenti mohou být ještě silnější, než byli ve druhém tréninku, takže uvidíme, co zítřek přinese,“ prohlásil diplomaticky Leclerc.
Podobně situaci na trati viděl i kolega Vettel. „V pomalejších zatáčkách nám stále schází rychlost oproti soupeřům. Bojujeme hlavně s třetím sektorem, pneumatiky se tam velmi zahřívají a auto je hůře ovladatelné,“ objasnil Němec.
„Samozřejmě, když jedete na hraně, bude jakékoli auto obtížnější řídit, ale proto jsme tu. Budeme se snažit mít dobrý víkend, můžeme vylepšit nastavení, a pak uvidíme, jestli v neděli dokážeme dobře bojovat,“ vyhlíží závod Sebastian Vettel, jenž zakončil druhý trénink jako čtvrtý v pořadí.
Diskuse k článku