Ferrari s problémy na autě bojuje už 10 let. Upíná naději k sezoně 2022

Prezident Ferrari John Elkann (44) se rozhovořil o aktuální špatné situaci Scuderie. Vůz má prý problémy, které jsou v italském týmu poslední dekádu a hybridní éra je jen podtrhla. Návrat na výslunní nebude snadný, podle Elkanna se Ferrari zaměřuje nejdříve na rok 2022.

Štítky: Ferrari John Elkann Zveřejněno 28. 07 2020 — Lukáš Štěrovský

Pro italský deník La Gazzetta dello Sport Elkann poskytl obsáhlý rozhovor, z něhož vybíráme to nejzajímavější.

O současných problémech…

„Začali jsme špatně a musíme být realisté, co se týče strukturálních slabin tohoto vozu. S těmito slabinami žijeme už dekádu, přechod na hybridní éru je jen podtrhl. Za letošní trable můžou chyby v nastavení přístrojů, na které jsme přišli se začátkem testů, nefungovala korelace dat. Měli jsme závažné strukturální slabiny, které už nějakou dobu existovaly v aerodynamice a dynamice vozu. Taky jsme přišli o výkon motoru. Skutečnost je taková, že naše auto není konkurenceschopné. Viděli jste to na trati a uvidíte to znova.“

O novém oddělení…

V současnosti teprve pokládáme základy pro to, abychom se konkurenceschopnými zase stali a začali vyhrávat po změně pravidel v roce 2022. Jsem si tím jistý. Bude to dlouhá cesta, než se znova staneme konkurenceschopní. Procházíme si bezpochyby obtížným obdobím, které začalo už dávno. Nevyhráli jsme Pohár konstruktérů od roku 2008 a Pohár jezdců od sezony 2007. Následovala období vítězství Red Bullu pro jeho aerodynamické schopnosti a Mercedesu pro jeho skvělou práci na hybridní pohonné jednotce.“

O šéfovi stáje Mattiovi Binottovi

„Má plnou důvěru. Za kormidlem Scuderie je už přes rok a má všechny schopnosti na to, aby začal psát nový vítězný cyklus. Byl s Ferrari za dob Jeana Todta a Schumiho, ví, jak vyhrávat a od dalšího roku začne pracovat s dvěma mladými, ambiciózními jezdci.“

Nové oddělení Ferrari: k čemu má sloužit?

O nových jezdcích…

„V posledních deseti letech jsme měli šampiony jako Alonsa a Vettela. Je ale bezpochyby obtížnější začít budovat cyklus a požadovat trpělivost po těch, kteří už něco vyhráli, než po těch, kteří mají vše teprve před sebou.

Budujeme základy pro něco důležitého a dlouhodobého, což dokazuje pětiletý kontrakt s Charlesem Leclerkem: nejdelší v historii Ferrari. Leclerc a Carlos Sainz budou v Maranellu jako doma, budou blízko našim inženýrům. Nový stroj se narodí s jejich pomocí.“

Toyota otestovala hybridní pohon pro závodní Corolu BTCC

O pravidlech 2022 a budoucnosti…

„Novým pravidlům od roku 2022 jsme dali zelenou, protože věříme, že je správné, aby v F1 byla větší konkurenceschopnost. Ve snížení rozpočtu nevidíme omezení naší možnosti vyhrávat, bereme to jako výzvu.

Naši inženýři, mechanici a jezdci najdou i v těchto omezeních sílu a kreativitu, aby přivedli Ferrari zpět na vrchol. Fanoušci trpí stejně jako my, ale víme, že stojí při nás. Proto je pro nás důležité, abychom k nim byli upřímní. Čeká nás dlouhá cesta.

Když Jean Todt načal vítězné období v roce 2000, byl to první titul po více než 20 letech, první od sezony 1979. Trvalo to nějaký čas od momentu, kdy v roce 1993 přišel, než se začalo vyhrávat.

Důležité je pracovat na dráze i mimo ni, získat soudržnost a stabilitu, vybudovat krok za krokem takové Ferraru, jaké chceme.“

U Ferrari jsem selhal, přiznává Vettel. Ničeho ale nelituje