Ferrari přiznává: Příliš mnoho chyb

Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým v Maďarsku napáchal několik chyb.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 24. 07 2023 — GPF1.cz

Charles Leclerc skončil až sedmý poté, co jeho závod ohrozil problém s pneumatickou pistolí při zastávce v boxech a pětisekundová penalizace za překročení rychlosti v boxové uličce, zatímco jeho týmový kolega Carlos Sainz se po neúspěšné kvalifikaci, v níž odstartoval z 11. místa, dokázal dostat pouze na osmé místo. Výsledek následoval po dalším těžkém závodě na Silverstonu, kde Ferrari skončilo deváté a desáté, protože zlepšená forma McLarenu a oživující se Mercedes zatlačily italský tým na nižší příčky.

“Nejsou to výsledky, které jsme očekávali, když jsme přijížděli do Budapešti, ale myslím, že to bylo do značné míry kompromitováno včerejšími výsledky po kvalifikaci, kdy jsme zajeli P6 a P11,” řekl šéf Ferrari Vasseur. “Museli jsme na startu trochu riskovat, startovat [Sainz] s měkkými pneumatikami, to byla dobrá volba, ale také víme, že jsme po startu museli nasadit dvě sady tvrdých pneumatik, a to bylo dost náročné.

A z Charlesovy strany si myslím, že závod byl asi mnohem lepší, protože tempo tam bylo, ale do značné míry to bylo ohroženo penalizací a pak problémem s pneumatickou pistolí. Ztratili jsme myslím dalších osm sekund při zastávce v boxech, plus pak ještě provoz. Bylo by to pravděpodobně P5.”

Vasseur přiznal, že kromě konkrétních chyb v závodě tým neoptimalizoval svůj víkend podle alternativního přidělování pneumatik, které poskytlo všem týmům novou výzvu.

“Nejprve potřebujeme čas, abychom pochopili, co jsme udělali dobře a co špatně, protože formát byl jiný,” řekl. “Není tak snadné analyzovat perfektní víkend a potřebujete získat všechny výsledky, abyste na tom mohli udělat reverzní inženýring. Ale myslím, že z naší strany je to mnohem více o tom, že jsme udělali příliš mnoho chyb od začátku do konce, ale není to jen o pitstopu nebo o vjezdu do boxů nebo o včerejší kvalifikaci nebo o řízení pneumatik a tak dále. Nakonec byl potenciál asi lepší, než co jsme včera předvedli, a pak jsme dnes alespoň s Charlesem ztratili 20 sekund v závodě.”

Na otázku, co by mohl udělat pro odstranění chyb, odpověděl:

“Posledních 35 let svého života jsem strávil na pitwallu a každé pondělí své kariéry musíte udělat seznam a máte dlouhý seznam chyb. Někdy je to vidět, někdy ne, ale úkolem šéfa týmu je udělat seznam se členy týmu a napravit ho. Jsem velmi otevřený, abych vám řekl, že budeme dělat chyby.”

Při hodnocení své první poloviny sezony ve vedení Ferrari Vasseur zdůraznil, že kvalifikační výkony jsou jedním z klíčových problémů, které musí tým řešit.

“Nejsou to očekávané výsledky, určitě jsme čekali mnohem lepší,” řekl. “Ale je to tak, jak to je, a my musíme pracovat. Pocit je takový, že v kvalifikaci je to velmi, velmi blízko za Maxem a někdy se to i vyrovná. Musíme se zlepšit, ale nejsme tak daleko. V závodním tempu je Red Bull na míle daleko od všech. Víme také, že výsledky kvalifikace jsou rozhodující, abychom se vyhnuli turbulentnímu vzduchu od soupeřů.

Na každé auto má turbulentní vzduch velký vliv. Jakmile startujete P2, jste na tom mnohem lépe.”