Ferrari prezentovalo SF15-T

Světlo světa spatřil nový maranellský monopost, za jehož volant budou usedat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.

7 Štítky: Ferrari Zveřejněno 30. 01 2015 — Jan Pastorek

Světlo světa spatřil nový maranellský monopost, za jehož volant budou usedat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.

SF15-T je 61. monopost formule 1 z dílny Ferrari a druhý od zavedení šestiválcových přeplňovaných motorů.

Šasi
Hlavním rozdílem vůči předchůdci je u SF15-T nižší přední část šasi (nos), je to důsledek nových pravidel. Podle Ferrari tento nový tvar přináší výbornou aerodynamickou výkonnost. Zadní část vozu je štíhlejší, což pomáhá generovat větší přítlak na kritických plochách vozu v zadní části. Zadní křídlo bylo předěláno, aby přineslo stabilitu v zatáčkách a lepší výkonnost DRS na rovinkách.

Chlazení předních a zadních brzd dostalo nové tvary, je výkonnější a generuje větší přítlak. Přepracována byla kinematika zadního a předního zavěšení tak, aby bylo dosahováno lepší výkonnosti pneumatik Pirelli.

Integrace
Ferrari se snažilo zlepšit také v oblasti, ve které loni moc neuspělo, a to je co nejlepší integrace a spolupráce pohonné jednotky s šasi. Došlo k vylepšení chlazení, které je efektivnější, takže má méně negativních dopadů na aerodynamiku, v čase na kolo to znamená několik desetin sekundy.

Brzdy
U brzd se inženýři soustředili na zadní elektronický systém, u kterého vylepšili jeho fungování tak, aby byl vůz při rekuperaci energie stabilnější a poskytoval lepší zpětnou vazbu jezdci, který chce vůz řídit na limitu.

Převodovka
Převodovka doznala menších změn, Ferrari využilo své znalosti z loňského roku a na jejich základě zvolilo osm převodových poměrů, které se nesmí celý rok měnit. Došlo také k dalšímu vylepšení spojky a úpravám, které by měly přinést ještě lepší starty do závodů.

Hmotnost a pneumatiky
Letošní vozy musí být podle pravidel o 11 kilogramů těžší než ty loňské (minimálně 702 kg). Ferrari tento prostor využilo pro blíže nespecifikovaná vnitřní řešení, která zvýší výkonnost, a také si nechalo prostor pro závaží, aby mohlo ladit rozložení hmotnosti.

Důležitou oblastí, na které se Ferrari soustředilo, je práce s pneumatikami, které jsou hodně podobné těm loňským. Scuderia je přesvědčená, že výkonnost SF15-T bude „mnohem lepší“ než u F14T, což by mělo umožnit lepší využívání potenciálu obutí.

Fotogalerie

[wppa type=”content” album=”120″]Any comment[/wppa]

Diskuse k článku

Napsat komentář