Ferrari přemýšlí, v čem spočívá kouzlo “magického” DRS týmu Red Bull

Šéf italského Ferrari Frederic Vasseur se nechal slyšet, že jeho tým musí přijít na záhadnou rychlost a efektivitu systému DRS od Red Bullu. Výhoda rudých býků na rovinkách je letos více než očividná, přesto je oproti loňsku menší...

Štítky: Ferrari Frederic Vasseur Red Bull Zveřejněno 15. 04 2023 — Vašek Štěpánek

Fenomenálně funkční DRS Red Bullu nedá spát šéfovi Ferrari Fredericu Vasseurovi. Francouz dává svému týmu za úkol přijít na kloub tomu, proč je systém zadního křídla u rudých býků tak funkční a proč má Red Bull velkou výkonnostní výhodu na rovinkách.

Max Verstappen demonstroval sílu svého DRS v Saúdské Arábii, když se po startu z 15. místa dostal na druhé bez výraznějších potíží. Pilot Red Bullu efektivitu zadního křídla potvrdil také v Austrálii, kde lídra závodu Hamiltona doslova jen ‚objel‘ a ujal se vedení.

U protinožců se DRS činilo také u Sergia Péreze, který startoval z boxů. Mexičan dojel na pátém místě po řadě skvělých předjížděcích manévrů právě v DRS zónách. Druhý pilot Red Bull také zaznamenal nejvyšší maximální rychlost v závodě – 341 km / h.

Frederic Vasseur potvrdil, že Ferrari musí přijít na to, proč je zadní křídlo Red Bull tak efektivní. „Jejich [Red Bullu] DRS je mega silné, silnější než kohokoliv jiného a my musíme pochopit, jak mohli něco takového udělat.

Dělají něco jinak, to je jasné a rozhodně přišli na něco velmi šikovného. My jen musíme přijít na to, co to je,“ přiznal Vasseur. Šéf Scuderie se také rozpovídal o závodní rychlosti, kterou má Red Bull sice také lepší, ale rozdíl se oproti roku 2022 zmenšil.

„Je jasné, že mají [Red Bull] navrch. Ve skutečnosti si ale myslím, že jejich závodní rychlost je podobná jejich loňské úrovni, a dokonce bych řekl, že jejich náskok se snížil. Jsem toho názoru, že v roce 2022 jsme na ně v běžné závodní rychlosti ztráceli více času.

Nejde jen o nás, myslím, že i Mercedes a Renault [Alpine] se přiblížily, což je pozitivní. Stále ale musíme přijít na to, jak efektivně dokáží pracovat se svým autem. To si myslím, že je jejich největší výhoda. My ve Ferrari se ale musíme zlepšit všude,“ zakončil Vasseur.