Ferrari potvrdilo, že je velmi rychlé. Mercedes schovává potenciál
Pravděpodobně nejzajímavější den testů. Ten předposlední z celkových osmi. Vyhrál jej Kimi Räikkönen na voze Ferrari SF16-H časem, který zajel na ultra-měkké sadě pneumatik. Stejně jako Nico Hülkenberg, Max Verstappen a Pascal Wehrlein. Pěkný čas od Felipeho Massy, který dnešní den začal se zpožděním, nakonec na žluté sadě zajel druhé nejlepší kolo. Mercedes dnes opět…
Pravděpodobně nejzajímavější den testů. Ten předposlední z celkových osmi. Vyhrál jej Kimi Räikkönen na voze Ferrari SF16-H časem, který zajel na ultra-měkké sadě pneumatik. Stejně jako Nico Hülkenberg, Max Verstappen a Pascal Wehrlein.
Pěkný čas od Felipeho Massy, který dnešní den začal se zpožděním, nakonec na žluté sadě zajel druhé nejlepší kolo. Mercedes dnes opět nasadil jen středně tvrdou sadu. Nevyzkoušel ani žlutou, ani červenou ani fialovou. Nominální rozdíl mezi jednotlivými sadami je přitom následující:
fialová ultra-měkká < 0,5 sekundy < červená super-měkká < 0,6 sekundy < žlutá měkká < 0,8 sekundy < bílá střední
Ultra-měkká pneu ale bude nasazována zřídka. Není bez zajímavosti, že na žluté sadě zajel Räikkönen nejrychlejší čas testů, a byl o chlup rychlejší než Rosberg na stejné specifikaci v úterý (potvrzená je zatím jen Kanada a očekává se Monako).
Smolařem dne byl tým Haas a Romain Grosjean. Hned třikrát musel Grosjean své testovací jízdy přerušit, ať už kvůli smyku nebo technickému problému.
Doslova šok způsobil ráno Kimi Räikkönen, když si vyzkoušel plánovanou ochranu kokpitu Halo (Svatozář). Toto řešení zvedlo vlnu odporu na internetu, stejně jako vytvořilo inspiraci pro mnohé vtípky, které můžete dohledat v záznamu našeho online přenosu.
Zdravím všechny, pořád se tu probíhají spekulace a asi každý správný fanda doufá, že zrovna ten jeho tým udělal největší pokrok a bude vidět na špici. Pořád jsou to jen testy. Určitě velkou roli bude hrát i to, jak které auto bude šetrné k pneu. Myslím, že je dost na níc, že jsem na růžových o nějaký čas rychlejší, když mi je auto „sežere“ během pár kol. To bude určitě taky jeden s faktorů, kdo nakonec bude v cíli ten první. Každopádně už se těším, vypadá to, že Kimimu to auto svědčí ;-)) a snad bude jeszdit hooodně vepředu.
Pěkná diskuse, tak jsem se rozhodl přispět taky svou trochou
do mlýna 🙂
Když už jsme u těch konspirací, jestli Mercek skrývá, nebo
neskrývá svojí rychlost, říkám si co se tak podívat na průběh a výsledky
loňských testů.
Loni, co do rychlosti, v testech Mercedes IMHO nic neskrýval
(v kvalifikaci na VC Španělska dosáhl vítěz PP Rosberg času 1:24.681s, přičemž
v testech dal absolutně nejrychlejší čas 1:22,792s (oba dva časy z okruhu
Catalunya, myslím)).
Co je ale důležitější, spekulanti loni tvrdili, že je odstup mezi Ferrari a Mercedesem
0,8s na kolo. Přesně takový byl i odstup v oné inkriminované kvalifikaci –
Rosberg-Vettel, nejrychlejší z každého týmu.
No a jak jsou tomu letos? Pokud odborní spekulanti tvrdí, že
odstup Ferrari-Mercedes je (ku prospěchu Mercedesu samozřejmě) 0,2s, jak píše Tomáš, já osobně
bych tomu věřil. Ale co je mnohem pozitivnější, že v porovnání s loňskem
je tím pádem Ferrari o 0,6s na kolo blíž Mercedesu! A pokud zároveň spekulanti tvrdí, že i Williams, červený býk, ba co víc – možná i Force India mají obrovský potenciál být v těsném závěsu F a M, můžu Vám říct, že se letos máme na
co těšit 🙂
tak snad vyhraje ten červenější 😀 a všem přeji napínavou podívanou!
paulem159 Přesně tohle si myslím. Mercedesy mají deficit se super-měkou směsí a tak se spíš zaměřují na tvrdší směs. V závodě to bude vypadat tak, že jejich strategie bude: tvrdé pneu, méně zastávek v boxech a dlouhé stunty.
těžko porovnávat časy které zajel Kimi ve středu s časy které zajel Nico v úterý. Všichni moc dobře víme že nejde jen o rychlost auta ale taky okolní vlivy (vítr, teplota trati) a množství paliva. Tyhle odhady rozdílu mezi Mercedesem a zbytkem světa zatím vypadají nadějně. Mercedes asi nechce ukázat jak rychlý je na červené a fialové sadě ale to nemusí nutně znamenat že budou o hodně rychlejší taky by to mohlo znamenat že si třeba nejsou to rychlostí úplně jistí a nechtějí dávat najevo slabost. Už dříve měli problémy na těch měkčích sadách
Zeleenda Testy nehovoří zcela jasně o ničem. Za prvé, Mercedes nepoužil na rozdíl od Williamsu a Ferrari dvě nejměkčí sady. Za druhé, když například dnes Kimi překonal na stejné sadě pneumatik Nicův čas z úterý, mohl mít v autě daleko míň paliva než Nico. Máš pocit, že poslední 2 roky Mercedes zajížděl v testech nejrychlejší časy? Já mám ten pocit, že hlavně najížděli kilometry jako letos a pak všem vytřeli zrak. Ani nevíš, jak si přeju abys mohl mít pravdu, ale…… No už se těším na diskusi s tebou 20. března 😉
Testy hovoří zcela jasně – Ferrari a Williams jsou rychlejší než Mercedes a o něčem jiném mě přesvědčí až vysledky po prvním závodě!
TomysF1 Tak to už vypadá dost slušně, s tím bych byl spokojenej. A jestli to říká Allen, tak na tom asi něco bude.
Náš licencovaný poradce James Allen a jeho tým vyhodnocuje odstup Ferrari na Mercedes na úrovni 0,2 sekundy.
Zeleenda Nejet na červené nebo ultra-měkké není nic jiného než schovávání potenciálu.
Zeleenda Tak poslední věta je největší blbost dne.
Připadá mi, že Mercedes je tak 4 desetiny před Ferrari, dvě desetiny za nimi Williams a Force India a max dvě desetiny za nimi Torro Rosso…ještě kdo ví, co převede McLaren, to je velký otazník…ale třeba se taky úplně pletu 😀 a první bude Manor 😛 😀
Úplně miluju tyhle úvahy, „Mercedes schovává potenciál“, třeba je to tak, že Mercedes nic neschovává, třeba se jim nepovedlo auto, protože proč by jinak nezkusili zajet nějaké rychlé kolo? Hmmm???
7 den testů a žádné rychlé kolo od Mercedesu – podle mě jim to nejde!
Ferrari a William budou určitě před nima…
Ferrarista Tak Willimas začal letošní monopost dělat s velkym předstihem a dle vyjádření jezdců se povedlo odstranit největší slabinu, tj. jízda v pomalejších zatáčkách, tak doufám, že jim to vyjde. Franku Williamsovi bych určitě jedno vítězství přál. Jinak si myslim, že Williams také zatím neukázal všechno, protože ten jezdí naplno až v kvalifikaci a závodě
Ferrarista Loni prý u Williamsu na Mercedes ztráceli více jak vteřinu na kolo (v průměru). Aktuálně to vypadá na ztrátu přibližně šesti desetin. Takže velký pokrok. Uvidíme. 🙂
Začínam sa obávať Williamsu. Vyzerá to pre nich sľubne. Ale ja len dúfam, že Ferrari neukázalo ešte svoju úplnu silu a verím, že Williams a Mercedes rozdrvia.