Ferrari potvrdilo dodatečný senzor. Diví se ale, že o něm všichni ví
Ferrari ústy svého šéfa Maurizia Arrivabeneho potvrdilo zprávu, že pohonná jednotka jejich vozu byla osazena dodatečným senzorem ze strany FIA. Ferrari s dodatečným senzorem nemá problém, ale vadí mu, že se taková informace dostala na veřejnost a považuje to za velký problém.
Ferrari popírá, že by s nasazením dodatečného senzoru souvisel zdánlivý pokles výkonnosti ve srovnání s Mercedesem. Maurizio Arrivabene prozradil, že větší problém má Ferrari při jízdě v pomalých zatáčkách, než na rovinkách.
“Máme data, která to potvrzují,” uvedl Arrivabene.
Další problémy má Ferrari s pneumatikami na tratích, které si žádají větší přítlak.
“Chybí nám přítlak, zatížení pneumatik. Proto je nedokážeme dostat do správné teploty.”
Maurizio Arrivabene ale poukázal na to, že řešení Ferrari a práce s pohonnou jednotkou jsou důvěrnou informací a součástí duševního vlastnictví.
“Řešení našich baterií je velmi komplexní. Souhlasili jsme tedy s FIA na tom, že s nimi budeme spolupracovat. Máme druhý senzor, ale ten nemá na výkon auta žádný vliv.
Přijde mi ale divné, že všichni najednou o druhém senzoru ví. Naše řešení baterií je komplexní, ale je to také naše duševní vlastnictví. Doufám, že když najednou všichni vědí o druhém senzoru, tak příště nebudou vědět o celém našem projektu. To by bylo hodně vážné.”
Zpřísněné měření motorů ze strany FIA může prý za pokles formy Ferrari
Diskuse k článku