Ferrari popisuje, jak se chystá v další fázi sezony útočit

Maranello ve Francii zažilo další obtížný víkend. Charles Leclerc vypadl ze závodu z prvního místa a Carlos Sainz po startu z konce pole dojel pátý. Soupeři u Red Bullu tak opět navýšili svůj náskok a nenápadný Mercedes se také přibližuje… jak budou vypadat následující kroky Ferrari?

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Zveřejněno 27. 07 2022 — Vašek Štěpánek

Max Verstappen si na okruhu Paul Ricard zajistil už sedmé letošní vítězství. Tím se Nizozemec vzdálil Leclercovi v mistrovství světa už na 63 bodů. Sám Verstappen uvedl, že takový náskok si snad ani nezaslouží a určitě neodráží vyrovnanost obou týmů.

Aby toho nebylo málo, Mercedes si ve Francii dojel pro své první letošní dvojité podium, když Hamilton skončil druhý a Russell třetí. Stříbrné šípy se tak postupně dotahují na italskou stáj a nyní jsou pozadu už jen o 44 bodů.

Krizovou situaci si uvědomuje i šéf Ferrari Mattia Binotto, který poodhalil postup, kterým chce stáj z Maranella vrátit úder. „Musíme se vyvarovat chyb. Nemluvím jen o jezdcích, ale o všech lidech v našem týmu. Musíme pracovat na sto procent.

Je důležité, abychom teď pokračovali v sezoně krok za krokem, budeme brát závod od závodu a našim cílem je vyhrát všechny zbývající Grand Prix. Uvidíme, jak se nám v tom bude dařit a co všechno se stane na konci roku,“ uveřejnil ambiciózní plán Binotto.

Veškerá pozornost se nyní přesouvá do Maďarska, kde formule 1 zakončí pomyslnou první půlku sezony. Poté nás čeká tradiční letní přestávka a motory se znovu rozburácí až na konci srpna při příležitosti Velké ceny Belgie.

Kdo ale z dvojice Red Bull – Ferrari bude na prázdniny odjíždět jako vítěz? Podle Binotta není jednoduché tuto otázku zodpovědět. „Těžko říct. Očekávám, že to bude tradičně velmi, velmi těsné a budou rozhodovat opravdu jen detaily.

Naše auto se chová dobře jak v chladných, tak teplých podmínkách. Do Maďarska pojedeme s větším přítlakem, a to samé udělá i Red Bull. Proto od nich neočekávám takovou rychlostní převahu na rovinkách, kterou normálně mají.

Hungaroring je známý pro svou náročnost na přední pneumatiky a na jejich přehřívání. Totéž platilo i pro Paul Ricard a co se rychlosti a správy pneumatik týče, byli jsme na tom ve Francii poměrně slušně,“ dodává lehce optimisticky šéf Scuderie.