Ferrari popírá krizi, připouští bouřku

Krize není, ale jsme uprostřed bouře. Takhle zní vyjádření šéfa Ferrari Mattii Binotta. Vzpínající se kůň si z belgického Spa neodvezl ani jeden bod, nejrychlejším vozem s motorem Ferrari byl v závodě Kimi Räikkönen s vozem Alfa Romeo.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Zveřejněno 31. 08 2020 — Petr Čermák

Podruhé v letošním roce Ferrari nezískalo ani jeden bod, je to ale poprvé od GP Velké Británie 2010, kdy se tak stalo po dojetí obou vozů do cíle závodu.

Ferrari SF1000 nemělo na belgickém Spa žádnou rychlost. Italská stáj doplatila na výkonnostní ztrátu své pohonné jednotky, monopost ale neseděl ani v druhém sektoru, který je náročný na aerodynamiku vozu.

Šéf Ferrari Matia Binotto připouští, že na tom není jeho tým dobře. Problémem je zejména výkonnostní deficit, podle Binotta se ale nejednalo o výsledek, který by se měl pravidelně opakovat. Z absence bodů viní i charakteristiku trati.

„V tuhle chvíli bych nepoužíval v kontextu s tím, čemu čelíme, slovo krize,“ prozradil Binotto v rozhovoru pro Sky Italia. „Byl to špatný výsledek v rámci složité sezóny, kterou zažíváme. Věděli jsme, co nás čeká, uvědomili jsme si to během zimního testování – pak byl ale zmražen vývoj vozu.“

Šéf Mercedesu lituje Ferrari, a obvinil některé jeho členy ze špatných rozhodnutí

Dlouhodobě visí v éteru otázka, zda by se Ferrari nemělo zaměřit na rozsáhlou změnu své infrastruktury, zejména pak ve vedení týmu. Binotto ale upozorňuje, že klíčem k úspěchu je stabilita.

„Všichni jsme za současnou situaci odpovědní. Jakožto šéf týmu tento fakt přijímám, stejně jako ostatní zaměstnanci v Maranellu. Jsme na jedné lodi. Ačkoliv se nacházíme uprostřed bouře, jsme v tom spolu. Není to krize, nepanuje tu žádné napětí. Převládá tu hlavně trpkost a frustrace. Tyto faktory ale můžeme přeměnit v následnou reakci na naše problémy.“

Ironické je, že v době, kdy se Ferrari trápí ve středu pole, nás čekají rovnou tři závody na italské půdě. Už tento týden se pojede na Monze, která je specifická svými dlouhými rovinkami a nastavením s nízkým přítlakem. V těchto ohledech ale Ferrari značně ztrácí.

Tifosi po celém světě jsou současnou formou nejúspěšnějšího týmu historie formule 1 zklamaní a očekávají změnu. Mattia Binotto jejich pocity chápe a prostřednictvím své osoby se jim omlouvá: „Chápeme fanoušky. Je nám to moc líto, musíme to přiznat, je nám líto i fanoušků.“

„Stalo se to, že jsme přišli o výkon, stejně jako ostatní výrobci pohonných jednotek. My jsme na to ale doplatili více. Vloni náš motor zakrýval slabá místa monopostu, letos už ne. Objevujeme limity vozu. V tomhle ohledu se musíme zlepšit.“

Od roku 1982 neskončilo Ferrari ani jednou v poháru konstruktérů níže než na čtvrtém místě. Aktuálně bude mít složité se byť jen udržet v top 5. Na šestý Renault má náskok pouhé dva body, na čtvrtý Racing Point pak 5 bodů ztrácí.

Jaguar učí autonomní program jezdit opatrně, chce tím předejít nevolnosti pro cestující