Ferrari plánuje vetovat pravidla o nových pohonných jednotkách

Šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene prohlásil, že v případě nespokojenosti s novými pohonnými jednotkami pro rok 2021 a dále využije Scuderia exkluzivního práva veta.

Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Zveřejněno 2. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

Reakce na koncepci nových motorů pro rok 2021, která byla představena v úterý, zatím nejsou z hlediska automobilek nikterak nadšené. Negativně se k návrhům agregátu staví Mercedes a Renault, teď navíc svojí dost podstatnou troškou do mlýna přispělo i Ferrari. To si už dříve vynutilo šestiválcové motory namísto čtyřválců a v budoucnu je znovu připraveno použít své exkluzivní právo veta.

„V určitém okamžiku uplatňujeme z dobrého důvodu naše právo veta,“ tvrdí šéf Ferrari Maurizio Arrivabene. „Ale v rámci lidí, kteří mají jasné představy, rozumí problematice a vědí, o čem mluví, si myslím, že takové právo nepotřebujete,“ říká dále Arrivabene o výsadě Ferrari, kterou se nemůže chlubit žádný jiný tým.

A tak není divu, že takový Red Bull z pozice týmu, který nemá podporu automobilky, napadá ústy Christiana Hornera Mercedes a Ferrari za to, že se kritikou nových motorových pravidel snaží chránit své současné dominantní postavení v F1. Tomu se šéf Scuderia pouze směje. „V Christianově mysli vždy nějakým způsobem blokujeme Red Bull. Není to otázka toho, co Mercedes nebo Ferrari blokují tady nebo tam. Ferrari má právo vyjádřit svůj názor, protože F1 je naše podnikání.“

Co by tedy Scuderia po roce 2020 chtěla? Podle Arrivabeneho by bylo nejlepší zachovat stejnou architekturu motoru, aby došlo ke snížení pořizovací ceny, zlepšení výkonu a v neposlední řadě samotné akce na dráze. „Samozřejmě, Ferrari ani Mercedes nejsou tím, kdo tuhle show řídí, ale jsou to ti, kteří vyrábí motory,“ přemítá Maurizio Arrivabene.

Diskuse k článku

Napsat komentář