Ferrari: Naše strategie… nebyla dobrá

Ředitel týmu formule 1 Ferrari Fred Vasseur přiznává, že maranellský tým udělal chybu, když při Velké ceně Spojených států zvolil strategii Charlese Leclerca, jakou zvolil.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 23. 10 2023 — GPF1.cz

Monacký jezdec startoval z pole position a poté, co na začátku závodu prohrál s Lando Norrisem i Lewisem Hamiltonem, byl jediným jezdcem v poli, který použil strategii s jednou zastávkou. Nakonec se propadl až na šesté místo, ačkoli se to stalo bezpředmětné, protože byl diskvalifikován za porušení pravidel kvůli podlaze.

Mezitím jeho týmový kolega Carlos Sainz ze čtvrtého místa na startovním roštu následoval zbytek pole a dvakrát zastavil na cestě k původnímu čtvrtému místu těsně za Norrisem. To se po diskvalifikaci druhého Hamiltona změnilo na třetí místo. Ještě předtím, než diskvalifikace změnila konečné výsledky, Vasseur připustil, že tým s Leclercem udělal chybu.

“Je jasné, že máme smíšené pocity,” odpověděl na otázku ohledně závodu. “Protože na jedné straně garáže s Carlosem jsme si vedli docela dobře. Odstartovali jsme na P4, dojeli na P4, skončili jsme dvě nebo tři sekundy za Norrisem a myslím, že všechno proběhlo dobře. S Charlesem, který byl po 12 kolech 10 sekund před Carlosem, jsme se odhodlali k jedné zastávce, a to nebyla dobrá volba, to je jasné.

Problém je asi v tom, že jsme o tom před závodem neměli jasnou představu, trochu jsme váhali a on trochu váhal do prvního stintu, jestli jet naplno nebo ne. A udělali jsme chybu. Před závodem to nebylo úplně jasné, jak si asi umíte představit. Měli jsme dvě možnosti. Co se týče čísel, bylo to velmi, velmi těsné. Myslím, že jsme udělali chybu v tom, že jsme předpokládali, že to bude padesát na padesát. A to vůbec nebylo.”

Vasseur přiznal, že tým očekával, že ostatní budou stavět jen jednou, a že dvě zastávky jim zkomplikovaly život.

“Myslím, že Hamilton neměl daleko k jedné zastávce, [George] Russell, myslím, že šel jasně na jednu zastávku, ale protože byl poslední ze skupiny, je mnohem snazší měnit, když jste poslední a máte stejnou strategii jako ostatní. Je pak snazší měnit a riskovat. Nejde jen o desetiny vteřiny na pneumatikách, ale také o to, co dělají ostatní. Protože u Charlese bylo ještě těžší, že se všichni zavázali ke dvěma zastávkám. Znamená to, že máte kolem sebe mnohem větší provoz, protože to není tak, že všichni jedou stejný závod jako vy, a vy máte čistý závod, protože nejste v pořadí, kluci vás předjíždějí jednou nebo dvakrát.

A pokaždé, když vás někdo předjede, ztrácíte dvě sekundy. To znamená, že když máte tyto dva časy, čtyři jezdce, ztrácíte osmkrát 1,5 sekundy, je to 12 sekund na traffic, a obrázek toho, co dělají další. Ale to je chyba.

Myslím, že hlavní problém byl v tom, že jsme byli trochu mezi. S Carlosem jsme na dvou zastávkách postupovali rychle, protože v souboji s Maxem [Verstappenem] měl podle mě trochu větší degradaci pneu a my jsme se rozhodli, že se ke dvěma zastávkám zavážeme poměrně brzy. U Charlese to bylo méně zřejmé.”

Vasseur zdůraznil, že nechce spekulovat o tom, čeho by Leclerc mohl dosáhnout se stejnou strategií jako jeho týmový kolega.

“Určitě si můžete závod zopakovat a představit si, že by byl o šest nebo sedm sekund před Sainzem a Leclerc by udělal to nebo ono,” dodal. “Ale myslím, že to není správný přístup, musíme se soustředit na chybu, snažit se pochopit, proč jste udělali tu volbu, protože jsme byli přesvědčeni, že to byla ta dobrá, s prvky, které jsme v této fázi měli.

Znamená to, že čísla, která jsme měli na boxové zídce a v továrně, v této fázi závodu nebyla dobrá.”