Ferrari nakonec uznalo, že za všechny problémy může Leclercova bouračka

Za odstoupení Charlese Leclerca ještě před začátkem monackého závodu přece jen může nehoda z kvalifikace. Přiznalo to samo Ferrari.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari GP Monaka Zveřejněno 25. 05 2021 — Lukáš Štěrovský

Přestože převodovka, o kterou po nehodě v kvalifikaci panovaly největší obavy, byla dvakrát zkontrolována, vůz Scuderie se nakonec na start nedostal kvůli jiné části – hnací hřídeli na levém zadním kole.

Ferrari původně avizovalo, že její selhání nemuselo být nutně způsobeno přímo nárazem do svodidel, nakonec ale uznalo, že právě to byla hlavní příčina poškození. Tým navíc hnací hřídel před závodem na rozdíl od spousty jiných dílů vůbec nezkontroloval, protože se zaměřoval primárně na pravou stranu vozu, kterou Leclerc svodidla trefil.

Jenže síla, kterou vůz při nárazu absorboval, byla zřejmě tak velké, že ovlivnila i komponenty na nezasažené straně monopostu. Konkrétně hnací hřídel, která dle šetření Ferrari selhala už v šesté zatáčce po výjezdu z boxů.

Scuderia tak plánuje pozměnit své interní procesy při provádění inspekce poškozeného vozu tak, aby se něco podobného už v budoucnu neopakovalo.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Charles Leclerc (@charles_leclerc)

Zklamaný Leclerc…