Ferrari na Monze poraženo – GP Itálie
Lewis Hamilton a Mercedes dokázali porazit Ferrari na jejich domácí půdě. Sebastian Vettel po startu dostal hodiny během ostrého souboje s Hamiltonem o druhé místo a propadl se v pořadí dolů, přičemž si ulomil přední křídlo.
Kimi Räikkönen pak držel první místo a to se povedlo i po prvních pitstopech. K nim ale zajel Räikkönen o osm kol dříve než Hamilton, což se ukázalo jako kritické. Bottase nechal Mercedes na trati déle a Räikkönena pozdržoval tak, že jej Hamilton dojel.
Räikkönenovi rychle uvadaly pneumatiky, až v závěru závodu se Hamilton dostal před Fina na první místo.
Ve spletitém případu byl Grosjean diskvalifikován z GP Itálie, Haas se ale odvolal
O stupně vítězů spolu sváděli bitvu Verstappen a Bottas, ale po jednom z ostřejších kontaktů dostal Verstappen pětisekundový časový trest. Tím se také Vettel dostal na konečné čtvrté místo.
Hned po startu skončil Brendon Hartley, kterému Marcus Ericsson urazil pravé přední kolo. A Ricciardovi z Red Bullu selhala nová specifikace motoru Renault.
Fernando Alonso ze závodu vypadl pro technické potíže.
Výsledky GP Itálie
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16’54.484 |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 8.705 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 14.066 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 16.151 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/TAG Heuer | 18.208 |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 57.761 |
7 | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 58.678 |
8 | Carlos Sainz | Renault | 1’18.140 |
9 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 Lap |
10 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1 Lap |
11 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
12 | S.Vandoorne | McLaren/Renault | 1 Lap |
13 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 Lap |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1 Lap |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 Lap |
Neklasifikováni: | |||
Romain Grosjean | Haas/Ferrari | Diskvalifikován | |
Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | Spojka | |
Fernando Alonso | McLaren/Renault | Elektronika | |
Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | Kolize |
Já jsem od začátku vůbec nesdílel nadšení komentátorů Tomáše a Pepy nad brzkým pitstopem Kimiho. Podle mě Mercedes zablafoval, vyhnal mechaniky do pitlane a Ferrari jim na to skočilo. Kimi tím pádem zajel do boxů moc brzo a žlutý gumy pak oddělal. Nebylo náhodou pravidly zakázáno falešné vypouštění mechaniků do boxové uličky? Kvůli bezpečnosti? Že tam nemá být zbytečný personál? Mercedes tak učinil falešně hned dvakrát!!! Divím se, že na toto nikdo nepoukázal.
VB už jednoznačně má přišitou funkci wingmana, roztáhnul Lewise v kvalifikaci a v závodě skvěle špuntoval Kimiho. Měl ale kliku, že to střelec Maxík nesejmul úplně.
Vettel dvakrát najel do Hama, a podruhé se mu to vymstilo… než sebe měl radši sestřelit tu špuntovku Bottase, která zničila Kimimu pneu.
Z F1 se stává cyklistika, kde 5 borců závodí na jednoho…